A beruházás tartalmazta az adott vonalszakaszon az új elektronikus biztosítóberendezés létesítését Szajol állomáson, Tiszatenyő állomáson beintegrálva a Kétpó forgalmi kitérő berendezését. Az adott vonalszakaszon új vonalkábel, új erősáramú tápkábel és új automata térköz és sorompó berendezés létesült. Ezen létesítmények ETCS előkészítése, valamint a távközlő berendezések korszerűsítése is megt…
A Budapest - Esztergom vasútvonal műszaki állapota nem tette lehetővé az elővárosi vasúti közlekedés további fejlesztését, ezért infrastrukturális beruházások végrehajtása vált szükségessé, melyek az alábbiak szerint valósultak meg: - új tengelyszámlálós foglaltságérzékelésű elektronikus biztosítóberendezés telepítése négy állomáson és egy forgalmi kitérőn az állomásközökben tengelyszámlálós f…
Az átépítés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújult. Balatonszemes és Balatonlelle felső állomásköz egy szakaszán új második vágány építésével segítjük elő a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából kritikus helyeken összesen mintegy 15 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 32 km hosszban rugalmas sínágyazatot telepítettünk. A gya…
Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó - Siófok - Zamárdi felső térségében új második vágány épült. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken (Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban) összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítettü…
A vasútvonal kezdőpontja Boba, a 20. sz. Székesfehérvár - Szombathely már villamosított vasútvonal elágazó állomása, így a tárgyi vasútvonal kapcsolódik az ország felsővezetékkel ellátott vonalhálózatához. A vasútvonal végpontja a szlovén országhatár, a közös határállomás a szlovén oldalon Hodos. A vasútvonal villamosítása 25 kV, 50 Hz rendszerben történt meg. A vonalon korszerű, energiatakarék…
A vonalszakasz 120 km/h sebességű vonalvezetéssel épült át, ami jelentős hosszon nyomvonal-korrekcióval járt. A projekt keretében teljesen átépült a vonalszakasz legfontosabb állomása, Zalaszentiván keresztező állomás, a szükséges mértékben átépült Pókaszepetk és Zalabér-Batyk állomás. Ötvös állomáson forgalmi kitérő létesült, Ötvös megállóhely pedig megszűnt. Átépült Kemendollár, Pakod, Türje…
Az egykor 60 km/h sebességre alkalmas jellemzőkkel megépített pályán a vonalszakaszt 60/80 km/h sebességre kellett alkalmassá tenni. Őrhegy forgalmi kitérő megnevezéssel egy ún. forgalmi kitérő épült. Az ezt megelőző ill. követő vágányok helyben épültek át. A vonalszakaszon található 3 db megállóhely és Piliscsaba állomás is teljes mértékben átépült. A tervezett tengelyterhelés: 225 kN. A köv…
Ukk - Boba vasútvonal korszerűsítése és Bobánál deltavágány építése. A fejlesztés során átépült Ukk állomás, Jánosháza állomás és a vonalszakasz megállóhelyei. A nyíltvonali szakaszok - a sebesség 120 km/órára való emelése érdekében - vonalkorrekciókkal új nyomvonalon épültek meg. A Marcal folyón Rigácsnál és a deltavágányon Bobánál új hidak épültek. A deltavágány megépítésével a gyors- és tehe…
A Záhony térségi széles nyomtávolságú vasúti alaphálózat felújításának célja, a kapacitáskorlátozó tényezők megszüntetése volt, továbbá olyan műszaki állapot létrehozása, mely hosszú távon korlátozások nélkül képes az Ukrajna felől érkező 245 kN tengelyterheléssel közlekedő vasúti forgalom tartós viselésére. Az átépítési munkák valamennyi szakágat érintették. Az I. ütem azon nyíltvonali s…
A projekt során átépült Békéscsaba vasútállomás vasúti vágányhálózata, a felsővezetéki rendszer, a térvilágítás, a kábelalépítmény, a villamos vontatási alállomás, valamint új csapadékvíz-elvezető rendszer és zajvédelem létesült. Az állomáson gyalogos aluljáró és új emelt peronok épültek. A Mokry utcai, a Pataky utcai, a Kereki úti és a Kétegyházi úti szintbeni útátjárók átépítésre kerültek. A …