Bagod – Zalaegerszeg vasúti vonalszakasz pályaépítési munkái

A korszerűsítés során a Bagod - Andráshida - Zalaegerszeg vonalszakaszon a vasúti pálya új nyomvonalon épült meg, amely nagyobb részben a Zala folyóval közel párhuzamosan, az árvízvédelmi töltés mellett vezet. A nyomvonal kihelyezésének következtében szükségessé vált az új vonalszakasz mellett új Andráshida állomás és új Zalaegerszeg-Ola megállóhely kialakítása is, megszűnt viszont a lakóházak…

Tovább

Győr állomás pályaépítési munkái

Az átépítési munka az 1. számú Budapest - Hegyeshalom kétvágányú, villamosított fővonal 1382+00 – 1421+00 szelvények közötti mintegy 4 km hosszú szakaszára terjedt ki. A feladat a vágányok komplex rekonstrukciója volt, al- és felépítményi, erősáramú, műtárgy, magasépítési, biztosítóberendezési és távközlési munkákkal, 160 ill. 100 km/h sebességre az állomás folyamatos vasútüzemének fenntartá…

Tovább

Piliscsaba – Esztergom vonalszakasz pályaépítési munkái

Piliscsaba - Esztergom közötti vasútvonal újult meg a kapcsolódó útépítési, P+R parkoló építési, műtárgyépítési, biztosítóberendezési munkákkal együtt. A projekt keretében 3 állomás és 4 megállóhely felújítása történt meg sk+55 cm magas peronokkal, valamint perontetőkkel. Az állomások, megállóhelyek térvilágítása, vízelvezető rendszere is megújult. 14 km hosszban került sor a vágány al- és fe…

Tovább

Budapest Északi Vasúti Duna-híd korszerűsítési munkái

A budapesti Északi vasúti Duna-híd szerkezete a háborús rongálás helyreállításaként, 1953 és 1957 között épült a hadihíd készlet felhasználásával. Az eredetileg ideiglenes jellegűnek szánt, 2007-re már jelentősen elhasználódott acélszerkezeten korlátozni kellett a vasúti és gyalogos-kerékpáros forgalmat is. A 673 méter hosszú mederhíd teljes átépítése, az öbölági híd, illetve a Váci úti vasúti…

Tovább

Aquincum HÉV megállóhely áthelyezése

Az intermodális csomópont beruházása során a Zsófia utcai H5-ös HÉV megálló közelebb kerül a MÁV Aquincum vasúti megállóhelyéhez. A Zsófia utca déli oldalán egymással szembeni sk+30 magasságú oldalperonok kerültek kialakításra. A HÉV megállóhelyen a peron végponti végén a fénysorompós biztosítású gyalogos átjáró megmarad, a vasúti peronok közvetlen megközelítésének érdekében acélvázas gyalogos …

Tovább

Mezőtúr – Gyoma vasútvonal felújítása

A fejlesztés eredményeként a vonalszakaszon átépítésre került az alépítmény és a felépítmény. Korszerűsítésre került a villamos felsővezeték, amely magában foglalja Mezőtúr villamos alállomás táplálásának és energia átalakító berendezésének korszerűsítését. A műtárgyépítési munkák során átépítésre kerültek a nyíltvonali átereszek, valamint a Berettyó és a Kőrös feletti acélhidak. továbbá ki…

Tovább

Ferencváros „C” elágazás – Vecsés vonalszakasz pályaépítés

A korszerűsítési munkák a pályasebesség, közlekedési biztonság és tengelyterhelés növelésére irányultak. Átépült Pestszentlőrinc állomás, megvalósult a felvételi épület teljes körű felújítása, új részlegesen lefedett szigetperon és gyalogos aluljáró építésével együtt. Ferihegy néven új megálló létesült, ahol gyalogos felüljáró is kialakításra került. Szintén új gyalogos felüljáró épült a Lakato…

Tovább

ERTMS/ETCS rendszer létesítése Budapest-Kelenföld – Kimle vonalszakaszon

A Budapest-Kelenföld - Kimle vasútvonalon az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (European Train Control System) pályamenti alrendszer 1-es szintjének telepítése, valamint 17 mozdony ETCS 1 szintű mozdonyfedélzeti berendezéssel történő felszerelése. Az ETCS alrendszer az ERTMS (European Rail Traffic Management System, Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer) része. Az ERTM…

Tovább