A Transparency International Magyarország felügyeli az M6-os autópálya építéséhez kapcsolódó előkészítési és kivitelezési feladatokat. A Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz az első autópálya beruházás, amelyet civil szervezet ellenőrizhet.

Új nyomvonalon, 2x1 sávon alakítjuk ki a 813. sz. főút Győrt keletről elkerülő útszakaszát. A 4,4 km hosszú út első, az M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el. A jelenleg épülő 3,8 km hosszú második ütem a Vonal út és az 1. sz. főút között fog kapcsolatot biztosítani. A kivitelezés aktuális helyzetéről sajtótájékoztató keretében számolt be: Simon Róbert Balázs, országgyűlési képviselő, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa, és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.

Tovább

Befejeződött Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi beruházásának kivitelezése. A 91,7 km hosszan kiépült M85-M86 gyorsforgalmi útszakasz befejező eleme, a Hegyfalu és Csorna közötti, 33,4 km hosszú, 2x2 forgalmi sávos autóút megnyitásával a menetidő 50-60 percre csökkent Szombathely és az M1 autópálya-Győr között, a környező települések tehermentesültek az átmenő, főleg a nehézgépjámű forgalom alól.

megnyilt-az-m86-hegyfalu-es-csorna-kozotti-szakasza
Tovább

Tovább folytatódnak a korszerű nagygépes technológiával zajló munkálatok a dél-balatoni vasút Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakaszának felújítása kapcsán. A következő hetekben Balatonszárszó és Balatonboglár között kell forgalmi rend változásokra és éjszakai munkavégzésre számítani.

A 8. sz. főút Veszprém-Várpalota közötti szakaszának megépítésével a 8. sz. főúton Székesfehérvár – Veszprém között megvalósul az átkelési szakasz kiváltása, illetve Várpalota mentesül a napi közel 20.000 áthaladó gépjármű zajától és levegőszennyezésétől. Az elkerülő út II. ütemének alapkőletételi ünnepségén beszédet mondott Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, Talabér Márta, Várpalota polgármestere és Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese.

megkezdodik-a-varpalota-elkerulo-ii-utemenek-epitese

Ünnepélyesen aláírták a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Debrecen városa közötti együttműködési megállapodást az Intermodális Közösségi Közlekedési Központ (Főpályaudvar) kialakítására. A fejlesztés célja egy modern, a különböző közlekedési módok közötti közvetlen kapcsolatot megteremtő központ kialakítása. Egy helyen lesz a helyi és helyközi autóbusz pályaudvar, a vasútállomás, a villamos végállomás és a trolibuszok megállóhelye, megkönnyítve és meggyorsítva a Debrecenbe érkező, illetve a Debrecenből induló utasok közlekedését. Az eseményen jelen volt Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Papp László, Debrecen polgármestere, Kósa Lajos frakcióvezető, a város korábbi polgármestere és Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.

merfoldko-debrecenben-epul-meg-a-modern-varosok-program-kereteben-eloszor-az-intermodalis-kozossegi-kozlekedesi-kozpont

A 600 m hosszú, egypilonos, ferdekábeles híd megépítése mérföldkő lesz a magyar-szlovák Duna szakaszon található átkelési lehetőségek kibővítésében. A teherforgalom Vámosszabadi – Medvedov irányából 53 km, míg Parassapuszta – Sahy irányából 180 km hosszú kerülővel tud áthaladni a magyar és szlovák határszakaszon. A Komárom és Komárno (Révkomárom) között megépülő híd a magyar oldalon az 1. sz. főutat köti össze a szlovák oldalon a 63.sz. főúttal. Az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési ajánlati felhívás a mai napon megjelent. Eredményes közbeszerzési eljárást követően a nyertes kivitelezővel szerződéskötés 2017 áprilisában várható, a munkálatok 2017 tavaszán megkezdődhetnek.

uj-duna-hid-epul-komarom-es-komarno-revkomarom-kozott
Tovább

Tovább folytatódnak a korszerű nagygépes technológiával zajló munkálatok a hétvégétől a Balaton déli partján. A következő két hétben a kivitelező átépíti a Szántód-Kőröshegy - Balatonszemes közötti nyíltvonali szakaszok al- és felépítményét.

Az R11-es gyorsút mintegy 32 km hosszan közvetlen kapcsolatot teremt Esztergom és az M1 autópálya között. 2015. évben 2x1 sávos, 2x2 sávos főúttá bővíthető kiemelt főút tervezése során két nyomvonalváltozat készült, a Zsámbékot keletről és a Zsámbékot nyugatról elkerülő változattal. Az engedélyeztetés során a környezetvédelmi hatóság a Zsámbékot keletről elkerülő nyomvonalváltozat megvalósítását és tovább tervezését javasolta. A NIF Zrt. a tervezést végző Zsámbék Konzorciummal (Trenecon Kft., Via Futura Kft., Partner Kft.) forgalombecslés vizsgálatát kérte mindkét nyomvonalváltozat esetében.