A NIF Zrt. beruházásában zajló projekt célja a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors levezetése.
Két nap alatt a helyére kerül a Villány-Mohács vasútvonal M6 autópálya felett átvezető ívhídja. A betolás megkezdésekor a fejlesztés jelentőségéről és aktuális helyzetéről Dr. Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője, Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője és Sereg Tamás, a Duna Aszfalt Zrt. hídépítési területi igazgatója tartott sajtótájékoztatót.
Kimagasló eszmei értékű, gazdag avar kori temetőt tártak fel a Janus Pannonius Múzeum munkatársai a NIF Zrt. beruházásában zajló M6 autópálya kivitelezésének helyszínén, a leendő Babarci Mérnökségi Telep fejlesztési területén. A pécsi Csontváry Múzeumban szervezett leletbemutatáson Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, L. Simon László, a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója, Dr. Bertók Gábor, a Janus Pannonius Múzeum igazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Tóth Zsolt, a Janus Pannonius Múzeum szakmai munkatársa, a feltárás vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
2024 elejére az M6 autópálya eléri az országhatárt. A Bóly és Ivándárda között hiányzó 20 kilométeres szakasz alapkőletételi ünnepségén Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltánt, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese mondott beszédet.
Az M6 autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza. A munkálatok 2021 februárjában kezdődnek. A kivitelezés megkezdésének alkalmából a helyszínen sajtótájékoztatót tartott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, Dr. Hargitai János, Baranya megye 3. sz. országgyűlési egyéni választókerületének országgyűlési képviselője, illetve Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A Transparency International Magyarország felügyeli az M6-os autópálya építéséhez kapcsolódó előkészítési és kivitelezési feladatokat. A Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz az első autópálya beruházás, amelyet civil szervezet ellenőrizhet.
Elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, a tervező elvégezte az élővilág felmérését a tervezett nyomvonalon. A környezeti határtanulmány 2015. novemberében szintén elkészült. A tanulmány a műszaki tartalom szerint 20,5 km hosszú útszakasz nyomvonalát vizsgálta.
A dokumentációt az UTIBER Kft készítette, nettó 43,6 millió forint értékben.