A 72. sz. főút másodrendű országos főút, de a térségben kiemelkedő szerepe van, mivel a Balaton északkeleti részét, illetve a 71. sz. főúthoz történő csatlakozásával az M7 autópályát köti össze a 8. sz. főúttal. A 72. sz. főúton jelentős a teherforgalom aránya, a különszintű csomópont kiépítésével nagymértékben nőtt a közlekedés biztonsága.
A 71. sz. főút Balatonakarattya–Balatonfűzfő elkerülő szakasza a meglévő 71. sz. főúthoz csatlakozik. Az elkerülő út 17325 m hosszban, a szükséges csomópont építési, vasút- és vízépítési, közműkiváltási és növénytelepítési munkákkal együtt valósult meg. Az út megépítésével Balatonakarattya és Balatonkenese településeken a nehézgépjárművek átmenő forgalma jelentősen csökkent.
A régi, elégtelen szélességű és teherbírású, 1893-ban épült zórésvasas pályaszerkezetű, szegecselt acélhíd helyett új, korszerű, „A” terhelési osztályú előregyártott tartós vasbeton gerendahíd híd építése kapcsolódó 473 m útkorrekcióval, valamint a meglévő híd elbontása.
Kamut külterületén, a 47. sz. főút és a 4644. j. összekötő út keresztezésében 4 ágú körforgalmú csomópont építése.
A 61. sz. főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítésének Somogy megyei IV. szakasza a Böhönye-Pogányszentpéter települések között 32,094 km hosszon épült. Ez a szakasz Böhönyétől a Zala megyei határig további 4 települést érint, melyekben a projekt megvalósításával átépültek a kapubejárók, útlejárók is, megoldódott a csapadékvíz elvezetése. Iharosberény előtti szakaszon magassági, Pogányszentpéter …
A 6. sz. főút (51317 j. út–M8 csomópont) közötti szakaszán út- és hídrehabilitáció készült a burkolat 11,5 tonnás burkolaterősítésével, padkarendezéssel, forgalomtechnikai felülvizsgálattal, a Dunaújváros-Rétszilas vasútvonal feletti híd szélesítésével, erősítésével.
6. sz. főút Adony-Dunaújváros közötti szakaszán burkolaterősítést, hídszélesítést, padkarendezést kellett megvalósítani forgalomtechnikai felülvizsgálattal. A 6208 j. út Adonyi csomópontja átépült, jobbra kanyarodó sáv került kialakítása. Az építés célja volt az Európai Unióhoz való felzárkózás részeként megkívánt 11,5 tonnás tengelyterhelés 6. sz. főúton történő megvalósítása.
6. sz. főút út- és hídrehabilitációja a Ercsi-Adony települések között valósult meg 2x1 sávon burkolaterősítéssel, Ercsi forgalomcsillapító terelőszigetek megépítésével, 18,3 km hosszon padka rendezéssel forgalomtechnikai felülvizsgálattal. Az építés célja volt az Európai Unióhoz való felzárkózás részeként megkívánt 11,5 tonnás tengelyterhelés 6. sz. főúton történő megvalósítása.
Székesfehérvár nyugati elkerülő út építése valósult meg a 63. sz. főút és a 7. sz. főút közötti szakaszon. 2x2 sávos keresztmetszetű, elválasztott pályájú főút épült a balatoni vasútvonal különszintű keresztezésével. Az elkerülő utat különszinten keresztező 7. sz. főúti felüljáró le- és felhajtó ágakkal épült meg.
Az elkerülő út Kecskemét város északi szektorában közvetlen összeköttetést hozott létre a 44. sz. főút; (Békéscsabai) 441. sz. (Ceglédi út); 5. sz. főút között. Az elkerülő út megépítésével a jelentős tranzit forgalom részére lehetőség nyílt Kecskemét város kikerülésére. A fejlesztés során 6 híd műtárgy, 2 különszintű csomópont, 3 körforgalom és 2 kanyarodósávos csomópont épült.