Az 56. sz. főút Szekszárdi tehermentesítő szakasz északi, 1,1 km hosszú szakasza 6. sz. főút "delta" elágazásánál lévő körforgalomból indul és az autószalonok mögött csatlakozik a régi szakaszba. Így a meglévő régi végcsomópont felszabadult jelentős átmenő forgalom alól.
Az elkerülő út 2975 m hosszban 2x1 keresztszelvényi kialakítással, kapaszkodósávval épült meg. Az építés során 16 db műtárgy készült, ebből 1 jelentősebb, vízfolyáson átívelő hullámosított acéllemez műtárgy és 15 db monolit vagy előre gyártott elemes áteresz épült. A szakaszon három hagyományos négyágú csomópont, kettő útcsatlakozás, valamint hat útlejáró valósult meg.
5,9 km 2x1 sávos másodrendű főút épült. Egy körforgalmú és egy balra kanyarodó sávos csomópont, valamint párhuzamos földutak kerültek kiépítésre.
Közvetlen kapcsolatot ad Tab és az M7 autópálya, 7-es út, Zamárdi közt. Az új összekötő út 2x1 sávval épült 9,6 km hosszban, valamint földútcsatlakozások és párhuzamos földutak az ingatlan megközelítések biztosítására. 3 patakmeder keresztezés tubosider műtárgyakkal, az egyikben vadátjáró létesült. 3 db buszmegállópár került kiépítésre.
5,6 km 2x1 sávos meglévő út burkolat-megerősítése hideg remix eljárással, szélesítéssel, vízelvezetetés kiépítéssel. Lulla-Kis-Ecsenynél közvilágítás, gyalogjárda kiépítés, útpálya magassági korrekciójával. Tab belterületen párhuzamos földút kialakítás az ingatlanmegközelítések biztosítására.
A 6317 jelű Szekszárd Simontornya összekötő úton, két szakaszán a meglévő földutas és egy nagyon leromlott állapotú szakaszon 2x1 sávos út épült. A Simontornya és a Pálfai elágazó közötti szakaszon megépült új út jelentősen csökkenti a Pálfa és a Simontornya közötti közúti távolságot.
A csomópontban az elmúlt években több halálos kimenetelű és súlyos sérüléssel járó baleset volt. A fejlesztés eredményeképpen Tolna megye és az egész Dél-dunántúli régió egyik legrosszabb baleseti statisztikával rendelkező korszerűtlen, balesetveszélyes csomópontja biztonságos körforgalommá vált.
A 445. sz. Kecskemétet északról elkerülő szakasza két ütemre bontva valósul meg. Első ütemben elkészültek az I. és II/1. építési szakaszok az 5. sz. főút és 44. sz. főút között, melyek forgalomba lettek helyezve 2015. augusztus 31-én. Az II/2. ütem 3,35 km hosszú, az 5. sz. főúti csomóponttól indul és tart az M5 autópálya új különszintű csomópontjáig. Csomópontok: – körforgalommal keresz…
A 2x1 forgalmi sávos elkerülő út az M4 gyorsforgalmi út bal pályájaként valósult meg. A szakaszon 3 új híd épült. Ebből 2 vasút felett vezeti át az elkerülő utat, 1 az elkerülő út felett vezet át földutat.
Békésen, a 470 sz. főút és 4644 j. összekötő út keresztezésében 3 ágú körforgalmú csomópont építése.