Jövőre csaknem 160 kilométer új gyorsforgalmi út átadása várható, építésük összértéke megközelíti a 390 milliárd forintot - mondta 2019. december 18-i sajtótájékoztatóján Budapesten az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Jövő tavasz helyett már idén birtokba vehetik a közlekedők az M15 M1-Rajka-országhatár közötti, négysávosra bővített szakaszát. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára, Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja, Kiss Vince Rajka polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese
A téli üzemeltetés idejére megszűnt a félpályás forgalomkorlátozás és jelzőlámpás irányítás a 48. sz. főúton.
A mai naptól 2X2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhat a forgalom a 67. sz. főút Kaposfüred és Látrány közötti szakaszán. Ennek köszönhetően gyorsabban és biztonságosabban lehet megközelíteni Kaposvárt a Balaton és az M7 autópálya irányából. A beruházás záró sajtótájékoztatóján Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője és Szita Károly, Kaposvár polgármestere mondott beszédet.
Gyorsabban és biztonságosabban érhetik el mostantól a szlovén határt az autósok. Az M70 autópálya Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszának átadóján beszédet mondott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikai és fogyasztóvédelmi államtitkára, a térség országgyűlési képviselője és Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigaztó-helyettese. Az eseményt megelőzően a nagykanizsai székhelyű Teker Egyesület kerékpárosai avatták fel az új pálya egy részét.
A beruházás keretében új közúti kapcsolat jött létre, megújult az egyik legrosszabb állapotú belterületi útszakasz, tehermentesült a lakóövezet két utcája is.
December 11-én birtokba vehették a közlekedők az Ebes-Debrecen közötti vasúti korszerűsítés részeként megépült Határ úti felüljárót és a hozzá kapcsolódó ötágú körforgalmat.
A NIF Zrt. beruházásában a 8. sz. főút Várpalota elkerülő II. ütemének 30+780 km szelvényben megépült gyalogos híd környezetében forgalomterelés mellett garanciális javítási munkálatok zajlanak.
A Budapest–Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére. A végleges állapotban elérendő pályasebességhez képest egyelőre csökkentett sebességgel lesz használható a pálya, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által irányított rekonstrukció 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is. A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezeket követően tudja biztosítani a vasúttársaság.
2019. december 8-tól ismét három sávon haladhat a forgalom a Csepel-sziget felől Buda irányába a Deák Ferenc (Hárosi) hídon.