Kelenföld – Tárnok vonalszakasz rekonstrukciója, Érd Duna utca vasúti műtárgy teljes átépítése

Megvalósult főbb projektelemek a következők: Az 1955-ben beton boltozattal bővített, régi, kőboltozatú híd átépítése kéttámaszú, felsőpályás, ágyazatátvezetéses, merevbetétes vasbeton lemezhíddá. A hídfők és szárnyfalak átépítése a meglévő töltésben, résfalak segítségével. A vasút alatt átvezetett út a kategóriájának megfelelő 2x1 sávos kialakítása, mindkét oldalon gyalogos, valamint egy oldali…

Tovább

Cegléd 120/25 kV-os vonatatási transzformátor alállomás korszerűsítési munkái

A kiinduló állapot: A ceglédi 120/20kV-120/25kV-os transzformátor állomás a DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. tulajdonában van. A MÁV Zrt. e telepen üzemeltette a 12+12 MVA összteljesítményű transzformátorokat a hozzá tartozó irányítástechnikai rendszerrel, melyek a vasúti felsővezetéket, és más vasúti berendezéseket látnak el elektromos energiával. Az 1968-ban üzembe helyezett alállomás helyhez kö…

Tovább

Győr állomás biztosítóberendezési munkái

Megvalósult főbb projektelemek a következők: Győr állomáson új elektronikus biztosítóberendezés létesítése a kapcsolódó tervezési, építészeti, kábelezési, áramellátási és távközlési munkákkal. Ezek keretében új biztosítóberendezési épületrész kialakítása, átépítése. A párhuzamosan folyó pályaépítési munkák követését részben a régi, D 55 biztosítóberendezéssel, részben már az új berendezéssel…

Tovább

Cegléd állomás biztosítóberendezési munkái

Megvalósult főbb projektelemek a következők: Cegléd állomáson új elektronikus biztosítóberendezés létesítése a kapcsolódó tervezési, építészeti, kábelezési, áramellátási és távközlési munkákkal. Ezek keretében új biztosítóberendezési épületrész kialakítása, átépítése.  Az állomás távközlő rendszerének átalakítása, a Központi Forgalom Ellenőrző, és a Felsővezetéki Energia Távvezérlő rendszer …

Tovább

Bagod – Zalaegerszeg vasúti vonalszakasz pályaépítési munkái

A korszerűsítés során a Bagod - Andráshida - Zalaegerszeg vonalszakaszon a vasúti pálya új nyomvonalon épült meg, amely nagyobb részben a Zala folyóval közel párhuzamosan, az árvízvédelmi töltés mellett vezet. A nyomvonal kihelyezésének következtében szükségessé vált az új vonalszakasz mellett új Andráshida állomás és új Zalaegerszeg-Ola megállóhely kialakítása is, megszűnt viszont a lakóházak…

Tovább

Győr állomás pályaépítési munkái

Az átépítési munka az 1. számú Budapest - Hegyeshalom kétvágányú, villamosított fővonal 1382+00 – 1421+00 szelvények közötti mintegy 4 km hosszú szakaszára terjedt ki. A feladat a vágányok komplex rekonstrukciója volt, al- és felépítményi, erősáramú, műtárgy, magasépítési, biztosítóberendezési és távközlési munkákkal, 160 ill. 100 km/h sebességre az állomás folyamatos vasútüzemének fenntartá…

Tovább

Piliscsaba – Esztergom vonalszakasz pályaépítési munkái

Piliscsaba - Esztergom közötti vasútvonal újult meg a kapcsolódó útépítési, P+R parkoló építési, műtárgyépítési, biztosítóberendezési munkákkal együtt. A projekt keretében 3 állomás és 4 megállóhely felújítása történt meg sk+55 cm magas peronokkal, valamint perontetőkkel. Az állomások, megállóhelyek térvilágítása, vízelvezető rendszere is megújult. 14 km hosszban került sor a vágány al- és fe…

Tovább

Budapest Északi Vasúti Duna-híd korszerűsítési munkái

A budapesti Északi vasúti Duna-híd szerkezete a háborús rongálás helyreállításaként, 1953 és 1957 között épült a hadihíd készlet felhasználásával. Az eredetileg ideiglenes jellegűnek szánt, 2007-re már jelentősen elhasználódott acélszerkezeten korlátozni kellett a vasúti és gyalogos-kerékpáros forgalmat is. A 673 méter hosszú mederhíd teljes átépítése, az öbölági híd, illetve a Váci úti vasúti…

Tovább

Aquincum HÉV megállóhely áthelyezése

Az intermodális csomópont beruházása során a Zsófia utcai H5-ös HÉV megálló közelebb kerül a MÁV Aquincum vasúti megállóhelyéhez. A Zsófia utca déli oldalán egymással szembeni sk+30 magasságú oldalperonok kerültek kialakításra. A HÉV megállóhelyen a peron végponti végén a fénysorompós biztosítású gyalogos átjáró megmarad, a vasúti peronok közvetlen megközelítésének érdekében acélvázas gyalogos …

Tovább

Mezőtúr – Gyoma vasútvonal felújítása

A fejlesztés eredményeként a vonalszakaszon átépítésre került az alépítmény és a felépítmény. Korszerűsítésre került a villamos felsővezeték, amely magában foglalja Mezőtúr villamos alállomás táplálásának és energia átalakító berendezésének korszerűsítését. A műtárgyépítési munkák során átépítésre kerültek a nyíltvonali átereszek, valamint a Berettyó és a Kőrös feletti acélhidak. továbbá ki…

Tovább