Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamos felsővezeték kiépítése, állomások részleges akadálymentesítése, vasútépítési és kiegészítő építési munkáik elvégzése, előkészítés és kivitelezés

A projekt keretében a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti, mintegy 55 km-es vonalszakasz villamosítása történt meg.  A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban elérhetőek a 2021. évi nyári menetrend kezdetétől. A munkálatok 2019 év végén kezdődtek, és  2021 őszén értek véget. A beruházás során átépült Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs…

Tovább

Hídrekonstrukciós program I. ütem RMT és CBA felülvizsgálat, valamint környezetvédelmi megalapozó dokumentáció elkészítése

Tervező feladata, a korábban elkészített megvalósíthatósági tanulmány (továbbiakban: MT) és költség-haszon elemzés (továbbiakban: CBA) aktualizálása, valamint környezetvédelmi megalapozó dokumentáció (Előzetes Vizsgálati Dokumentáció, Natura-2000 Hatásvizsgálat, Víz-Keretirányelvnek való megfelelés igazolása, Klímakockázati értékelés) elkészítése. A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.…

Tovább

Hídrekonstrukciós program I/2. ütem kivitelezése

A Hídrekonstrukciós program I/2. ütemében az alábbi rekonstrukciók valósultak meg: 10. sz. vasútvonal Külsővat, Marcal híd I., 20. sz. vasútvonal Ajka, Torna-patak híd I., 20. sz. vasútvonal Ajka, Torna-patak híd II., A kivitelezés szerződéses összege: 820 999 832 Ft Befejezett kivitelezés. A Hídrekonstrukciós program I. ütem tárgyú Támogatási Szerződés keretében összesen négy üte…

Tovább

Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

A projekt címe: Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás A kedvezményezett neve: NIF Zrt.   (A 362/2022. (IX. 19.) Korm. rendelet szerint a NIF Zrt. feladatait jogutódként az Építési és Közlekedési Minisztérium vette át.) A szerződött támogatás összege, bruttó 64.807.257.485 Ft A támogatás mértéke (%-ban), 93,37% A projekt tervezett befejezési dátum…

Tovább

Gubacsi vasúti híd és a csepeli Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése

A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti hálózattal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5-10 km/h sebességkorlátozás mellett haladnak át rajta. A projekt fő célja többek között a Gubacsi vasúti híd és a Csepeli Szabadkikötő vasúti kapcsolatának fejlesztés…

Tovább

Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: nagyvasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon valósult meg Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti „Tram-Train” rendszere. Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert megállóhelyek közötti 22 vágánykilóméteres szakasz - a meglevő nagyvasúti pálya 100 km/h-s pályasebesség figyelembe vételével - újult meg. A tervezett menetrend biztosíthatósága érdekében új második vágány építé…

Tovább

Rákos – Hatvan vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési munkái

Rákos (kiz.) - Hatvan (kiz.) vonalszakaszon új, korszerű biztosítóberendezés, valamint távközlés létesül. Új utastájékoztató rendszer, valamint új tűz- és vagyonvédelmi rendszer kerül telepítésre. A vonalszakaszon kiépül az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer. Megvalósul Pécel és Aszód állomás felvételi épületének, továbbá Isaszeg állomás biztosítóberendezési üzemi épületének teljeskörű rekonstr…

Tovább

Érd – Érd alsó összekötő vágány és kapcsolódó létesítmények kivitelezése

Érd állomás és Érd–alsó megállóhely között létesítendő ~1,35 km hosszú összekötő vágány V= 80 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre, a meglévő 30a számú (Budapest–Székesfehérvár) és a 40a számú (Budapest–Pusztaszabolcs) vonalak között. Az összekötő vágány zöldmezős építésként valósul meg, vasúti összeköttetés jelenleg nincs. Az új vasúti összeköttetés kialakítása során térvilágítá…

Tovább

Százhalombatta – Ercsi elágazás vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek korszerűsítése

A Százhalombatta (bez.) - Ercsi-elágazás (bez.) 15,70 km hosszú vasúti vonalszakasz (219+00 - 376+00 hm sz. között) Százhalombatta állomás átépítése, új nyíltvonali vágányok építése, a meglévő vágányhálózatba Ercsi-elágazásnál becsatlakozva v = 120/160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. 120/160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya kiépítése 15,…

Tovább

Gödöllő – Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési munkái

A projekt részeként átépül a vasúti pálya 27 km hosszon, 100-160 km/h pályasebesség és 225 kN tengelyterhelés biztosítására. Korszerűsítésre kerül Gödöllő és Aszód vasútállomás és megállóhelyek (Máriabesnyő, Bag, Hévízgyörk, Galgahévíz, Tura). Egy darab új külön szintű közúti keresztezés épül és két darab külön szintű közúti keresztezés kerül felújításra. Felújításra kerül a villamos felsővezet…

Tovább