Hídrekonstrukciós program I/3. ütem tervezése és kivitelezése

A Hídrekonstrukciós program I/3. ütemében az alábbi rekonstrukciók valósultak meg: 120a. sz. vasútvonal Farmos, Hajta-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Tápió-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Ilike-ér híd, A kivitelezés szerződéses összege: 1 561 034 161 Ft Az I/3 ütem kivitelezése befejeződött, műszaki átadás-átvételi eljárások sikeresen lezárultak. A Hídr…

Tovább

Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: közúti vasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely városok között vasútvillamos vonal (Tram-Train) épült. Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Szeged Rókus közúti vasút munkái Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épült, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd…

Tovább

Szeged-Hódmezővásárhely tram-train rendszer előkészítése

A projekt a Szeged Rendező pályaudvaron megvalósítandó járműtelep előkészítését, a kivitelezési közbeszerzési eljárás lebonyolításával bezárólag foglalta magába. Ezen kívül a tartalmazta „a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train vonal kiegészítő tervezési munkáinak elvégzése”-t magába foglaló tervezői szerződést, engedélyezési díjakat, közbeszerzési eljárások díjait, közbeszerzési tanácsadó költség…

Tovább

Vasúti tengelysúlymérési rendszer kidolgozása és annak kísérleti elindítása

A projekt keretében egy új vasúti tengelysúlymérési rendszer kidolgozására és kísérleti indítására, informatikai központ létrehozására és mérési pontok telepítésére vonatkozó vizsgálatok elvégzése történt meg. Ezek alapján az alábbi funkciók és projekttevékenységek kialakítása és megvalósítása a projektcél: -három darab eltérő jármű optikai azonosítási pilot rendszer szállítása, üzembe helye…

Tovább

Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése

A projekt célja az 1. számú Budapest - Hegyeshalom vasútvonal 82+94 hm szelvényében lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A híd felszerkezetei mára leromlott állapotúak, fő tartószerkezetük komolyan károsodott. Tekintettel azonban a vasútvonal ezen szakaszának operatívan és stratégiailag is kulcsfontosságú voltára, a híd átépítése nem oldható meg forgalom alóli kizárással, ezért a…

Tovább

BALATONI VASÚTÁLLOMÁSOK REKONSTRUKCIÓJA

A projekt célja a Balaton parti 29-es és 30-as számú vasútvonalakon található felvételi épületek, állomási előterek felújítása, átépítése és akadálymentesítése, továbbá az állomások és megállóhelyek közvetlen környezetének rekonstrukciója az utasok komfortérzetének növelése érdekében. Jelenleg, a projekt előkészítése során elkészül a megvalósíthatósági tanulmány a rekonstrukcióval érintett á…

Tovább

GSM-R távközlési hálózat kiépítés 2. ütem előkészítése

A GSM-R hálózat 2. ütem projektben 2255 km vasúti nyomvonalat kell kiépíteni egy korszerű vasúti kommunikációs rendszerrel. Ennek a közbeszerzési eljárásnak az előkészítését célozza e projekt. Az előkészítés során az alábbi feladatokat kell elvégezni: Megvalósíthatósági tanulmány Költség-haszon elemzés Támogatási kérelem elkészítése Rendszertechnikai követelmények és infrastruktúra elő…

Tovább

Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán

A projekt címe: Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV Zrt. hálózatán A projekt azonosító száma: IKOP-2.1.0-15-2016-00024 Kedvezményezett: NIF Zrt.  (A 362/2022. (IX. 19.) Korm. rendelet szerint a NIF Zrt. feladatait jogutódként az Építési és Közlekedési Minisztérium vette át.) Szerződött támogatás összege: 14.000.000.000 Ft Támogatás mértéke: 100% A projekt tervezési …

Tovább

Hídrekonstrukciós program I/2. ütem tenderdokumentáció összeállítása

A Hídrekonstrukciós program I/2. ütemében az alábbi rekonstrukciók valósulnak meg: 20. sz. vasútvonal Ajka, Torna-patak híd I. 20. sz. vasútvonal Ajka, Torna-patak híd II. 10. sz. vasútvonal Külsővat, Marcal-folyó ártéri híd (Hunyor-patak felhagyott medre felett) 120a sz. vasútvonal Farmos, Hajta-patak híd 120a sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Tápió-patak híd 120a sz. vasútvonal Tápiógyörgye,…

Tovább

Szajol – Debrecen között ETCS 2 telepítés kivitelezése

A Szajol (kiz) – Ebes (bez) mintegy 100 km hosszúságú és 5 db (+3 db jelenleg épülő) elektronikus állomási biztosítóberendezést tartalmazó vonalszakaszon a meglévő és a jelenleg telepítés alatt álló elektronikus biztosítóberendezésekhez illesztett ETCS L2 rendszer tervezése és kivitelezése, az Ebes (kiz) – Debrecen (kiz) vonalszakaszon ETCS 1 vonatbefolyásoló rendszer tervezése és kivitelezése.…

Tovább