Bajánsenye országhatár – Boba vasútvonal villamosítási munkái

A vasútvonal kezdőpontja Boba, a 20. sz. Székesfehérvár - Szombathely már villamosított vasútvonal elágazó állomása, így a tárgyi vasútvonal kapcsolódik az ország felsővezetékkel ellátott vonalhálózatához. A vasútvonal végpontja a szlovén országhatár, a közös határállomás a szlovén oldalon Hodos. A vasútvonal villamosítása 25 kV, 50 Hz rendszerben történt meg. A vonalon korszerű, energiatakarék…

Tovább

Székesfehérvár vasúti csomópont biztosítóberendezési és távközlési munkái

Székesfehérvár állomáson új tengelyszámlálós vonatérzékelésű elektronikus állomási biztosítóberendezést létesítünk. Az interoperabilitási követelményeknek megfelelően az állomáson ETCS 2 rendszert létesítünk a működéséhez szükséges RBC központtal, illesztve a Kelenföld (kiz)-Székesfehérvár (kiz) ETCS 2 körzethez. Székesfehérvár vasúti csomópont üzemi hírközlési (vezetékes és vezetéknélküli) mu…

Tovább

Zalaegerszeg deltavágány – Ukk vonalszakasz vágányrehabilitációs munkái

A vonalszakasz 120 km/h sebességű vonalvezetéssel épült át, ami jelentős hosszon nyomvonal-korrekcióval járt. A projekt keretében teljesen átépült a vonalszakasz legfontosabb állomása, Zalaszentiván keresztező állomás, a szükséges mértékben átépült Pókaszepetk és Zalabér-Batyk állomás. Ötvös állomáson forgalmi kitérő létesült, Ötvös megállóhely pedig megszűnt. Átépült Kemendollár, Pakod, Türje…

Tovább

Pilisvörösvár – Piliscsaba vasúti vonalszakasz átépítése

Az egykor 60 km/h sebességre alkalmas jellemzőkkel megépített pályán a vonalszakaszt 60/80 km/h sebességre kellett alkalmassá tenni. Őrhegy forgalmi kitérő megnevezéssel egy ún. forgalmi kitérő épült. Az ezt megelőző ill. követő vágányok helyben épültek át. A vonalszakaszon található 3 db megállóhely és Piliscsaba állomás is teljes mértékben átépült. A tervezett tengelyterhelés: 225 kN. A köv…

Tovább

Ukk – Boba vasútvonal korszerűsítése

Ukk - Boba vasútvonal korszerűsítése és Bobánál deltavágány építése. A fejlesztés során átépült Ukk állomás, Jánosháza állomás és a vonalszakasz megállóhelyei. A nyíltvonali szakaszok - a sebesség 120 km/órára való emelése érdekében - vonalkorrekciókkal új nyomvonalon épültek meg. A Marcal folyón Rigácsnál és a deltavágányon Bobánál új hidak épültek. A deltavágány megépítésével a gyors- és tehe…

Tovább

Záhony térségi széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása – I. ütem

A Záhony térségi széles nyomtávolságú vasúti alaphálózat felújításának célja, a kapacitáskorlátozó tényezők megszüntetése volt, továbbá olyan műszaki állapot létrehozása, mely hosszú távon korlátozások nélkül képes az Ukrajna felől érkező 245 kN tengelyterheléssel közlekedő vasúti forgalom tartós viselésére. Az átépítési munkák valamennyi szakágat érintették. Az I. ütem azon nyíltvonali s…

Tovább

Békéscsaba állomás átépítése

A projekt során átépült Békéscsaba vasútállomás vasúti vágányhálózata, a felsővezetéki rendszer, a térvilágítás, a kábelalépítmény, a villamos vontatási alállomás, valamint új csapadékvíz-elvezető rendszer és zajvédelem létesült. Az állomáson gyalogos aluljáró és új emelt peronok épültek. A Mokry utcai, a Pataky utcai, a Kereki úti és a Kétegyházi úti szintbeni útátjárók átépítésre kerültek. A …

Tovább

Gyoma – Békéscsaba vasúti vonalszakasz vasúti pálya rekonstrukciója

A Gyoma – Békéscsaba szakasz két transzeurópai közlekedési folyosó része. Az Orient és a Rajna – Duna korridor a nyugat-európai országok és Európa dél-keleti régiója, a német és a román, bolgár, görög tengeri kikötők között biztosít összeköttetést. A Budapest – Lőkösháza vasútfejlesztés részeként megvalósult Gyoma – Békéscsaba fejlesztéssel feloldhatóvá váltak a szakasz néhol akár 40-60 kilomét…

Tovább

Ferencváros „C” elágazás – Vecsés vonalszakasz biztosítóberendezés és távközlés átépítése, a kapcsolódó rekonstrukciós munkákkal

A beruházás tartalmazta a vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezésének és távközlő berendezésének korszerűsítését Pestszentlőrinc állomáson, továbbá a vonali automata térköz és sorompóberendezések felújítását is. A beruházás keretén belül valósult meg a X. kerület Fertő utcai adott vonalszakaszra eső híd korszerűsítése is. További feladat volt a Népliget kapcsoló- és transzformátor alál…

Tovább