A projektben a Szajol - Gyoma vonalszakaszon az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (European Train Control System) pályamenti alrendszer 2-es szintjének telepítése történik meg. Az ETCS alrendszer az ERTMS (European Rail Traffic Management System, Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer) része. Az ERTMS három területe a közlekedésirányítás, közlekedésbiztonság és kommunik…
A projektben a Monor - Szajol vonalszakaszon az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (European Train Control System) pályamenti alrendszer 2-es szintjének telepítése történik meg. Az ETCS alrendszer az ERTMS (European Rail Traffic Management System, Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer) része. Az ERTMS három területe a közlekedésirányítás, közlekedésbiztonság és kommunik…
A Projekt a Zalalövő – Boba vonalszakasz vonali és állomási biztosítóberendezéseinek átépítését, korszerűsítését tartalmazza, kiegészülve a távközlő és a szükséges magasépítési és közmű munkákkal. A korábbi, elavult berendezés helyett új, elektronikus biztosítóberendezés létesült, mely a vonatok biztonságos közlekedését számítógépes rendszeren keresztül vezérli. A vonalszakasz biztosítóberend…
Pilis állomás korszerűsítése során az átépült vágányhálózat mellett új utasperonok és új peronaluljáró létesült. Az akadálymentesítés érdekében liftek telepítése történt meg. A peronokon perontetőket helyeztünk el. A projekt részeként átépült Pilis - Albertirsa állomásköz 225 kN-os tengelyterhelésre, valamint 120 km/h pályasebességre. Albertirsa állomáson a felépítmény rehabilitációja történt…
A beruházás célja a teljes vonalszakaszon 225 kN tengelyterhelés és 160 km/h sebesség biztosítása volt. A kivitelezés magában foglalta Szajol állomás komplex átépítését, az állomási kitérők cseréjét al- és felépítményi munkákkal és az állomási teljes vízelvezetés kiépítésével együtt. Új, széles, perontetővel ellátott utasperonok létesültek, amelyeket egy új gyalogos peronaluljáró köt össze. A f…
A vonalszakasz az európai törzshálózat része, ennek megfelelően, az Európai Unió követelményeit figyelembe véve a teljes szakaszon kétvágányú pálya lett kialakítva, 160 km/h sebesség biztosításával. Tiszatenyő és Csugar között az eredeti egy vágányú pálya helyett kétvágányú közlekedés valósult meg. A pályaépítési munkákkal egyidőben Tiszatenyő állomáson új gyalogos aluljáró épült. Pusztapó, K…
A beruházás tartalmazta az adott vonalszakaszon az új elektronikus biztosítóberendezés létesítését Szajol állomáson, Tiszatenyő állomáson beintegrálva a Kétpó forgalmi kitérő berendezését. Az adott vonalszakaszon új vonalkábel, új erősáramú tápkábel és új automata térköz és sorompó berendezés létesült. Ezen létesítmények ETCS előkészítése, valamint a távközlő berendezések korszerűsítése is megt…
A Budapest - Esztergom vasútvonal műszaki állapota nem tette lehetővé az elővárosi vasúti közlekedés további fejlesztését, ezért infrastrukturális beruházások végrehajtása vált szükségessé, melyek az alábbiak szerint valósultak meg: - új tengelyszámlálós foglaltságérzékelésű elektronikus biztosítóberendezés telepítése négy állomáson és egy forgalmi kitérőn az állomásközökben tengelyszámlálós f…
Az átépítés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújult. Balatonszemes és Balatonlelle felső állomásköz egy szakaszán új második vágány építésével segítjük elő a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából kritikus helyeken összesen mintegy 15 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 32 km hosszban rugalmas sínágyazatot telepítettünk. A gya…
Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó - Siófok - Zamárdi felső térségében új második vágány épült. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken (Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban) összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítettü…