Az M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti első, 5,43 km-es szakasza, valamint az 5,5 km hosszon, új nyomvonalon megépülő 481. sz. főút várhatóan már 2018 év elejére elkészül. A beruházás második, 20,2 km hosszú 481. sz. főút – Berettyóújfalu közötti részét pedig jövő év végén vehetik birtokba az autósok. Az M35 I. ütemben a 4. […]
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon. Az új ETCS 2 kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A 44,4 km hosszú gyorsforgalmi út megépítésének köszönhetően megvalósul a 4. sz. főút melletti települések tehermentesítése, valamint javul a térség megközelíthetősége is. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú új nyomvonalon Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti ütemet december 22-e óta már használhatják a közlekedők. A kivitelezési munkálatokról Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa és Karcagi Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be.
Kelenföld – Százhalombatta között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. A vonalszakasz vasúti forgalmának minél kisebb zavartatása érdekében éjszakai munkavégzést végeznek, amely kis mértékben március 31-április 5. között az éjszakai vonatforgalmat is érinti Érd felső és Érd állomások esetében.
Várhatóan már 2018 márciusától használhatják az erre közlekedők a 8. sz. főút Várpalotát délről elkerülő szakaszát. A fejlesztésnek köszönhetően a város mentesül az áthaladó tranzitforgalomtól, csökken a levegő- és zajszennyezés.
Március végétől a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti vasúti vonalon. A következő időszakban Pilisvörösvár–Esztergom vonalszakaszon felsővezeték-építési, Dorog és Esztergom állomásokon átépítési munkálatokat végeznek.
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszon folyó nagygépes munkálatok miatt a következő időszakban forgalmi rend változásokra és éjszakai munkavégzésre kell számítani.
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszon is nagygépek dolgoznak a vasútvonal fejlesztésén. A kivitelezés aktuális helyzetéről és a jelenleg is folyó munkálatokról sajtótájékoztatón számolt be, Gelencsér Attila, Somogy megye 1. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Witzmann Mihály, Somogy megye 4. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Völgyesi Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója, Dobos […]
Tavasszal több időszakban kell forgalmi rend változásokra számítani a villamosítási és pályaépítési munkálatok miatt a 2-es vasúti vonalon. Az 51 km hosszú szakasz korszerűsítése érdekében 2017 őszére a vasútvonal alkalmas lesz a villamos vontatásra.