Az októberben érvényes teljes vágányzár mellett folyó munkálatok következő lépéseként a vasútvonal villamosítása miatt szükségessé vált a használaton kívüli sárospataki kisvasúti híd elbontása.
Mérföldkőhöz érkezett a Győr keleti elkerülő megvalósítása. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 km hosszú útszakaszon. A projekt keretén belül egy 395 méteres híd épül a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.
Jövő héttől megszűnik a 25 sz. főúton átépített körforgalmú kereszteződésben kialakított ideiglenes forgalomterelés, hétfőtől már a csomópont valamennyi ágát használhatják az autósok, ennek köszönhetően felgyorsul a közlekedés Egerszalók és a Kőlyuk út (K2 j. út) irányába is.
Várhatóan 2018. márciusától használhatják az autósok a 8. sz. főút Veszprém-Várpalota közötti szakaszát, melynek megépítésével a város mentesül az áthaladó gépjárművek zajától és a levegőszennyezésétől. Sajtóbejárás keretében ismertette a kivitelezés jelenlegi állását Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára és miniszterhelyettese, Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere és Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója.
A korszerűsítés során a teljes, 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt, valamint megújul Szerencs vontatási transzformátor állomás. A vasútfejlesztés munkálatai miatt október végéig vonatpótló autóbuszok közlekednek Szerencs-Sátoraljaújhely között.
Kaposváron indulhat el az ország első intermodális csomópontjának kivitelezése 2018 tavaszán. A városban meglévő helyi és távolsági autóbusz-pályaudvarok közös felületen közös kiszolgáló épületbe költöznek közvetlenül a vasútállomás mellé, amellyel közös peron is létesül. A kivitelezői szerződés ünnepélyes aláírásán jelen volt Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Szita Károly, Kaposvár polgármestere, Gelencsér Attila, Somogy megye 1. sz. választókörzetének országgyűlési képviselője és Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
A befejező munkálatok megkezdésével októbertől célegyenesbe fordul a 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának – 2016 novembere óta tartó – építése. A munkák aktuális állásáról Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A beruházásnak köszönhetően 2019 nyarára a teljes vonalszakaszon visszaáll a kiépítési pályasebesség, csökken a menetidő Budapest és Sátoraljaújhely között. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Aros János, Sárospatak polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson Sopron megye fejlesztési biztosa a jelenleg zajló munkákról tartott sajtótájékoztatót. A Győr keleti elkerülő, befejező 5,2 kilométeres szakaszánál jelenleg pályaszerkezet építés, padkaépítés, rézsű humuszolás, szegély- és térkőépítés valamint csőátereszépítés van folyamatban. A munkálatok a főpálya mellett a 14. sz. főút valamint a 1301. j. út korrekciós szakaszainak […]
Mezőzombor – Sátoraljaújhely közötti 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 cm magas peronok létesülnek.