A létesítmény elsődleges célja, hogy az M1-es autópályán ki lehessen szűrni a túlterhelt, és ezáltal mind az út pályaszerkezetére, mind a többi közlekedőre veszélyt jelentő teherautókat. Az ünnepségen jelen volt Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Széles Sándor, Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja és Kertesi Tamás, a NIF Zrt. műszaki igazgatója.
A NIF Zrt. beruházásában 6 helyszínen telepítenek központi forgalomirányító rendszert. Már elkezdődtek a munkálatok Ceglédbercelen, Mendén, Sásdon és Sárbogárdon. A végleges üzembehelyezésre a tesztüzemet követően kerül sor.
A mai naptól a magyar oldalról érkező autósok közvetlenül az R4-es autópályán haladhatnak tovább Kassa felé. Az M30 Tornyosnémeti-országhatár szakasz átadásával a két éve elkészült szlovák oldali gyorsforgalmi út kerülő nélkül kapcsolódik be a 3. sz. főútba.
A befejezési határidő előtt több mint három hónappal átadták a Kisvárda déli tehermentesítő utat. Az ünnepségen beszédet mondott Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója
Az ígéreteknek megfelelően Karácsony előtt újra használhatják az autósok az M1 autópálya és a 83. számú főút csomópontját. A körforgalmakat Kara Ákos, infokommunikációért és fogyasztóvédéemért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője és Mayer András, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese adta vissza a forgalomnak.
A vállalt határidő előtt négy hónappal elkészült az M85 Csorna elkerülő második üteme. Az új útszakaszt Áder János köztársasági elnök, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója adta át 2017. december 15-én.
Határidőre elkészült Nyíregyháza Mező utcai csomópontja. A beruházásnak köszönhetően a csomópontban megszűnt a torlódás, a lámpák fázisideje alatt a forgalmi sávok kiürülnek. Az átadó ünnepségen jelen volt Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere, Petneházy Attila, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 1. sz. választókerületének képviselője, Dr. Vinnai Győző, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 2. sz. választókerületének képviselője, Román István, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye kormánymegbízottja és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Mostantól mind a 4. sz. főúton, mind az M35 autópályán haladó teher- és tranzitforgalom elkerüli már Debrecen városát. Az átadó ünnepségen jelen volt Tasó László, a Miniszterelnökség államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Pósán László, a térség országgyűlési képviselője, Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője, Papp László, Debrecen polgármestere és Pántya József a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A közúthálózat bővítése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet, e keretösszeg több mint felét hazai költségvetési forrás fedezi. A tervek megvalósítása jó ütemben halad: a kormányhatározatban nevesített beruházások több mint 70 százaléka már legalább a szerződéskötésig eljutott – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közös évzáró sajtótájékoztatóján, 2017. december 13-án, Budapesten.
A beruházás befejezéséig várhatóan már nem lesz szükség a nappali, teljes vonalat érintő kizárásra a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód–Kaposvár közötti vasútvonali szakasz fejlesztésének befejező munkálatai során.