A nagytömegű földmunkák a végéhez közelednek. Már több kilométer hosszon teljes szélességben cementstabilizációs alapréteg és aszfalt alapréteg borítja a főpályát. Az ütemezésnek megfelelően haladnak a hídépítések is. A Körös-híd betolására várhatóan nyár végén kerül sor. A beruházásnál folyó aktuális munkákról Dankó Béla, Békés megye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A Budapest és Vác közötti szakasz fejlesztése 2017 tavaszán kezdődött. A beruházás keretében Dunakeszi északi részén és Sződliget mellett két új különszintű csomópont is épül.
Forgalmirend-változásra kell számítani 2018. június 15-től az M3 autópálya mogyoródi szakaszán. A hétvégétől kezdődően tervezetten július végéig lezárják a 21102. j. utat.
Befejeződtek a nagyobb munkálatok a dél-balatoni fő- és mellékvonali vonalszakaszon, a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb beavatkozások várhatóak. A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő az expressz vonatoknál a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-85 perc helyett 55-65 perc lesz. Ezeken kívül tovább emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala és biztonságos, közlekedési lehetőség jött létre.
A biztosítóberendezés szoftverhibája miatt korlátozásokat vezetett be mától a MÁV a Kelenföld–Székesfehérvár vonalszakaszon és a Budapest–Esztergom vasútvonal Óbuda–Piliscsaba szakaszán.
Zajlanak a régészeti ásatások a kivitelezés alatt álló 67 sz. főúton, illetve az M85 és M76 gyorsforgalmi utakon. Őskori temetőkre, településekre, illetve bronzkori, rézkori, római kori és középkori leletekre bukkantak a feltárások során.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a kivitelezés, az acél pályaszerkezet első elemei megérkeztek a beruházás helyszínére. A helyszínen Sitku László, a Hódút Zrt. hídépítési igazgatója, Peter Kunkela az SSC képviselője és Juhász Zoltán a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.
A Rákos és Pécel között végzett pályafelújítás munkálatok közben ütközött munkagép az arra haladó motorvonat oldalának. A vonat oldala megrongálódott, de személyi sérülés nem történt.
Sopronnémeti térségében egy pár komplex pihenőhely, Vámoscsaládnál pedig kétoldali tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
Közel két hónapja már villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon, május 20-a óta pedig a vonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet is bevezették.