Elkészült Miskolc egyik legösszetettebb infrastrukturális fejlesztése. Az Y-híd, az új körforgalom és a Vörösmarty utca négysávossá bővítésének mai átadásával – valamint a kapcsolódó beruházások jövő tavaszi befejezésével – megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése.
A Miskolcot érintő komplex infrastrukturális beruházásban újabb elemek nyílnak meg vasárnap.
Az utóbbi idők legösszetettebb, Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd megvalósítása, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése a Vörösmarty és a Király utcák keresztezésében. A kivitelezési munkákról 2022. szeptember 10-én tartottak sajtótájékoztatót.
Július 17-től a borsodi megyeszékhelyet érintő beruházásnál a turbó körforgalom építéséhez kapcsolódóan új forgalmi rendet vezetnek be. A Király utca forgalmát a már elkészült keleti oldali (Y – híd felőli) fél körpályára terelik át és megépülnek a körforgalom hiányzó részei, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is.
Miskolcon folytatódnak a Vörösmarty utca és a Király utca kereszteződésében a turbó körforgalom építéséhez kapcsolódó munkák, melyek újbóli forgalomkorlátozással járnak.
A mai naptól az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között átadott szakaszának köszönhetően közvetlen autópálya kapcsolat jött létre a borsodi megyeszékhely és testvérvárosa, Kassa között. Az útvonal a TEN-T hálózat és egyben a Via Carpathia, a Kelet-Európai Gyorsforgalmi folyosó része is. Az ünnepélyes átadón Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, valamint Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója mondott beszédet.
Az utóbbi idők legkomplexebb Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd megvalósítása, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése.
Újabb jelentős összeggel, több milliárd forinttal támogatja a kormány Miskolc úthálózatának fejlesztését. Az Y-híd építésével kapcsolatos egyeztetéseken többször is felmerült, hogy a megnövekedett városi forgalom miatt, több helyen is szükség lenne új tehermentesítő utak megépítésére. A kormány támogatásával megszületett a szakmapolitikai döntés, hogy az Y híd által létrejövő úthálózati elemek fejlesztését folytatni kell további szakaszok 2×2 sávosra bővítésével. Ezen döntés eredményeképp még idén szeptemberben közbeszerzési eljárást indít a NIF Zrt. az Y híd utáni új útszakaszok tervezőjének kiválasztására.
A miskolci Y-híd megvalósítása rendkívül látványos szakaszába ért: az „Y” Vörösmarty utca – Tiszai pályaudvar tengelyén a föld alatt elkészült a cölöpalapozás és már a hídpillérek is szemmel láthatók. Befejeződött a Martinkertváros közlekedését segítő terelőút építése is, amelyet szombat óta használhatnak a közlekedők.
Az utóbbi idők legkomplexebb Miskolcot érintő infrastrukturális beruházásához kapcsolódóan tavasszal elbontják a Kisfaludy utcai szakaszt és az Y-híd további elemeinek építéséhez lezárják a Pfaff Ferenc utcai vasúti átjárót, így a belváros felé a jelenlegi közlekedési útvonal megszűnik. Az építési munkák ebben az ütemben csak jelentős mértékű forgalomtereléssel végezhetők el, ezért Martinkertváros közlekedésének fenntarthatósága érdekében terelőutat építenek a Csokonai Vitéz Mihály utca Fonoda utcáig történő meghosszabbításával.