ÜTEMTERVNEK MEGFELELŐEN HALAD A BUDAPEST–HATVAN VASÚTI VONALSZAKASZ KORSZERŰSÍTÉSE

A gödöllői munkaterületen Vécsey László, Pest megye 6. sz. választókerületének országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott munkabejárást.

A Budapest – Hatvan vasútvonal részeként, Budapesten a Tarcsai úti közúti felüljárót már 2020. szeptember közepe óta használhatják az autósok. 2020. november végén megtörtént a forgalom átterelése a felüljáró M0 felé vezető lehajtójának végleges nyomvonalára.

Pécel állomáson folyamatban van a perontetők építése. A gyalogos aluljáró falburkolatainak – egyelőre ideiglenes – javítása megtörtént, a falazatot a későbbiekben további tömítéssel fogják ellátni. Az aluljáró véglegesen 2021 tavaszára készül el.

A településen a Pesti út és a Rákóczi utca között épülő új felüljárót 2020. december 4–én átadták ideiglenesen a közúti forgalomnak. A felüljáró korláttal elválasztott, gyalogosoknak és kerékpárosoknak szánt részét legkésőbb a teljes projekt befejezésekor, 2021 októberében használhatja a lakosság.

Isaszegen a felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésére 2020. november 20–án került sor, amelyen keresztül a közúton haladók egyelőre ideiglenes nyomvonalon, sebességkorlátozás mellett tudják elérni a települést. A felüljáró környezetében további munkavégzés folyik, ezért kérjük az arra közlekedőket, hogy az új utat kellő körültekintéssel használják.

A vasútállomáson zajlik a felvételi épület felújítása, ugyanakkor az állomási környezet térburkolása és az útépítési munkák elkészültek. A peronok és az állomás két oldala közti akadálymentes gyalogos közlekedés érdekében megkezdődött a liftek beépítése.

Gödöllőn a Köztársaság úti felüljáró a közúti forgalom számára 2019 novemberében nyílt meg. Eddig a gyalogos és kerékpáros forgalom az állomási aluljárón keresztül tudta megközelíteni az Egyetem, illetve a Premontrei utca területét. 2020. december 3- án a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalom is birtokba vehette a felüljárót.

A gödöllői vasútállomási előtér kialakítása folyamatban van, az utasok jelenleg már használják a területet. A kivitelező az esetleges garanciális hibákat folyamatosan javítja. A cél, hogy a munkálatok befejezéséig az utasforgalom számára a megfelelő körülmények biztosítva legyenek. Az egyetem oldalán elhelyezkedő akadálymentesítés kiépítése még zajlik, befejezése időjárás függvényében előreláthatólag 2021 márciusában várható.

Aszódon megújult a buszvégállomás, elkészült a P+R parkoló, valamint a MÁV Pályafenntartási Főnökség és a biztósítóberendezési szakaszok épület együttese, amely modern és a 21. századnak megfelelő munkahelyet biztosít az üzemeltetésben résztvevő dolgozóknak. Jelenleg folynak a felvételi épület befejező munkálatai.

A bagi állomáson elkészült az új felvételi épület, megépült az új buszforduló és a P+R parkolók. A gyalogos felüljáró befejező munkálatai folyamatban vannak.

Máriabesnyő vasútállomáson megújították és kibővítették a felvételi épületet, valamint a perontető is visszakapta eredeti formáját.

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A Rákos – Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.), a Gödöllő – Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi. A kivitelezés ideje alatt tapasztalt esetleges kellemetlenségekkel kapcsolatban az utazóközönség szíves türelmét és megértését kérjük.

2021. január