ŐSSZEL ÚJABB LÉTESÍTMÉNYEKET ADNAK ÁT A BUDAPEST–HATVAN VASÚTVONALON
Már idén megtapasztalhatják az utasok a jövőre befejeződő vasútfejlesztés eredményeit, ősszel több önálló építményt is birtokba vehetnek használóik. A tavaly ideiglenes jelleggel elkészült utasforgalmi létesítmények is elnyerik végleges formájukat.
A Rákos – Gödöllő közötti vonalszakaszon Isaszegen elkészültek a perontetők, Pécelen pedig megkezdődött az építésük. A tavaly ideiglenes állapotban átadott peronok burkolatát idén ősszel végleges formájukban lehet kialakítani. A perontetőknek köszönhetően ráadásul lehetőség nyílik a gyalogos aluljárók javítására is.
Budapesten a Tarcsai úti közúti felüljárót már szeptember közepe óta használhatják az autósok. A felüljáró M0 felé vezető lehajtóját október végére tervezzük átterelni a végleges nyomvonalra. A péceli Pesti út és Rákóczi utca között épülő felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése szintén október végén várható.
A Gödöllő – Hatvan közötti vonalszakaszon is folyamatban vannak a kivitelezési munkák, készülnek az utasforgalmi felvételi épületek Aszódon, Bagon és Gödöllőn. Ezeken a helyszíneken épülnek az állomási előterek, buszfordulók és P+R parkolók, Tura pedig új buszfordulóval is gyarapodik. Gödöllőn a Köztársaság úti gyalogos és kerékpáros felüljáróhoz tartozó útépítések kivitelezése szeptemberben befejeződött, a gödöllői új HÉV végállomás I. vágányának kivitelezése pedig októberében zárul le.
A Gödöllő – Hatvan szakaszon már tavaly december óta az új gyalogos aluljárókon keresztül, új peronokon közelíthetik meg az utasok az erre közlekedő S80-as járatokat és a gyorsvonatokat. Ezeknek az aluljáróknak a végleges arculata ugyancsak az idei őszi munkák során készül el, az utasforgalom folyamatos fenntartása mellett. Az állomási előtér végleges formába hozása is zajlik, a munkálatok befejezéséig törekszünk arra, hogy megfelelő körülményeket teremtsünk az utasforgalom számára.
Nagy változást hoz a vonatok pontosságában és a vasútbiztonság növelése terén a Gödöllő – Hatvan szakaszon 2020. október folyamán üzembe helyezni tervezett új elektronikus biztosítóberendezés is.
A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A Rákos – Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.), a Gödöllő – Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi. A kivitelezés ideje alatt tapasztalt esetleges kellemetlenségekkel kapcsolatban az utazóközönség szíves türelmét és megértését kérjük.