Zajlanak a Várpalota elkerülő I. és II. ütemének építési munkálatai
Várhatóan már 2018 márciusától használhatják az erre közlekedők a 8. sz. főút Várpalotát délről elkerülő szakaszát. A fejlesztésnek köszönhetően a város mentesül az áthaladó tranzitforgalomtól, csökken a levegő- és zajszennyezés.
2014 szeptemberében indult az I. ütem kivitelezése, melynek keretében 5,9 kilométeres, 2×2 sávos főút, 2,4 kilométer egyéb országos közút, valamint 2,35 kilométer szervizút épül. A vállalkozó ütemtervnek megfelelően halad az út-, híd- és vízépítési munkálatokkal, különböző szakaszokon aszfaltoznak, kiépítik a szegélyeket és elhelyezik a szalagkorlátokat. A közműkiváltási munkálatok az elkövetkezendő hetekben befejeződnek. 2017. március végére elkészült a Vasút utca átépítése, a Dankó Pista utca és a Kossuth utca korrekciója, valamint a 72106 j. Ősi bekötő út és körforgalom építését is befejezte a kivitelező.
2016 októberében megkezdődött a II. ütem építése is, aminek keretében 2×2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó 3,4 km főpálya mellett 1,5 km egyéb országos közút és 1,9 km szerviz utat építünk. Az elmúlt hetekben többek között bevágás és töltésépítés, valamint a Pétfürdői csomópontban épülő vasbeton híd munkái folynak a szakaszon, és a közúti felüljárók felújításán is dolgoznak. A közműkiváltási munkálatok a teljes szakaszon folyamatban vannak.
A kivitelezési munkálatok miatt az I. ütem elején szigorú forgalomkorlátozás mellett a jobb pályán halad a forgalom mintegy 1 km hosszon a Várpalota-Nádasdladány összekötő út körforgalmú csomópontjának építése miatt. A II. ütem végén, a Pétfürdői csomóponttól a beavatkozás végéig, közel 2 km hosszon van forgalomkorlátozás. Pétfürdő belterületén a vízi közmű kiváltás miatt félpályás korlátozás van érvényben, a forgalmat jelzőlámpák irányítják.
A kivitelezést SDD Konzorcium (Dömper Kft.; Subterra – Raab Kft.; Pannon – Doprastav Kft.) végzi, a kivitelezés nettó költsége 21,84 milliárd forint (I. ütem), 6,23 milliárd forint (II. ütem). A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.