Eger Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása

 

Eger város és környezete számára a helyközi busz- és vasúti közlekedés kiemelt fontosságú.  A tervezett fejlesztés megvalósításának általános célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, az igényeknek megfelelő, megbízható szolgáltatás biztosítása, a jelenlegi utazási részarányok megőrzése, hosszabb távon a tömegközlekedés arányának lehetőség szerinti növelése, átszálló és módváltó csomópontok létrehozása, a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság erősítése érdekében.

A fejlesztés közvetlen célja egyrészt a jelenlegi túlzsúfolt egri autóbuszpályaudvaron tapasztalható rendezetlen helyzet javítása, másrészt a helyi, a helyközi autóbuszos, és a vasúti közlekedés együttműködésének elősegítése, egy új intermodális csomópont létrehozásával.

 

Adatok
Projekt típusa Intermodális csomópont
Kialakítás típusa Úthálózat
Közúti csomópontok
Új P+R parkolók száma
Vasút
Helyi közlekedés
Helyközi közlekedés
Kerékpár hálózat
Gyalogos hálózat
Akadálymentesítés
Egyéb
Közúti csomópontok Az IMCS közúthálózatba kapcsolása a Vasút utca – Állomás tér csomópontban kerül megvalósításra, az eljutási idők optimalizálásával. A buszok hatékony útvonalvezetéséhez közúti kapcsolatok kerülnek kialakításra, melyek érintik a Deák F. u-Hadnagy u., Vasút u. 25. sz. főút (Mátyás király út) egyes szakaszait.
Új P+R parkolók száma 107 darab
Vasút Megvalósul az utasforgalmi terek (peronok, gyalogos utak, állomásépület) korszerűsítése, akadálymentesítése, esztétikus kialakítása.
Helyi közlekedés Az IMCS területén legalább 1 helyi autóbusz indítóhely kialakítása.
Helyközi közlekedés A vasútállomás térségében 10 helyközi autóbusz indítóhely, 3 leszállóhely valamint 11 db tároló állás kialakítása. A meglévő autóbusz pályaudvar fejlesztése során minimum 4db helyközi érkező állás, 4 db csuklós és 6 db szóló induló állás, valamint 4db helyi átmenő megálló vagy végállomás létesül. A meglévő autóbusz pályaudvar valamint az újonnan létesítendő autóbusz decentrum területén egyaránt forgalomtechnikai beavatkozások valósulnak meg, a gyalogosforgalom biztonságosabbá, átláthatóbbá tétele és a buszok mozgásának racionalizálása érdekében.
Kerékpár hálózat Kerékpárút építése minimálisan 500 fm hosszon, a meglévő hálózathoz kapcsolódóan.
Gyalogos hálózat Gyalogos kapcsolatok kialakítása az intermodális csomópont megközelíthetősége érdekében. A meglévő Barkóczy utcai autóbusz pályaudvar területén megvalósul a gyalogosforgalom szabályozása, az induló és érkezőállások biztonságos megközelíthetősége érdekében.
Akadálymentesítés A kialakítandó épületeknél alapvető cél a teljes akadálymentesség biztosítása az ügyfélforgalom lebonyolítására is alkalmas területeken. A parkolóban a mozgáskorlátozottak részére parkolóhelyek létesülnek, a szükséges előírásoknak megfelelően.
Érintett megyék Heves megye
Érintett települések Eger
A projektben részt vett tervező(k) TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft.
Fázis Előkészítés
Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik.
Engedélyezési tervvel rendelkezik.
Építési engedéllyel rendelkezik.
Tenderdokumentációval rendelkezik.
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.