23. számú főút Bátonyterenye-Kisterenye új nyomvonalú elkerülő út és kapcsolódó fejlesztéseinek előkészítés és megvalósítása

A Bátonyterenye átkelési szakasz a jelenlegi 23. sz. főút a 21. sz. főút 44+936,19 km szelvényben lévő meglévő turbó körforgalomból ágazik ki. A tervezett út 2x1 sávval, 6,5 m burkolatszélességgel a parkolósávok és buszöblök kialakítása miatt 7,50 – 9,0 m közötti koronaszélességgel, vt=50 km/h tervezési sebességgel épül. A meglévő átkelési szakasz átépítése a 0+075 – 2+331 km szelvények között 2,256 km hosszban valósul meg. Az érintett szakasz 3 db szintbeni csomópont, 2 db műtárgy, 1 db szintbeni vasúti átjáró, 19 m támfal és 347 m hosszú kerékpárút építését is tartalmazza.
A Bátonyterenye elkerülő út 2x1 sávos másodrendű főútként épül 12,00 m koronaszélességgel és vt=90 km/h tervezési sebességgel, a 0+000 – 2+300 km sz. között 2,30 km hosszban új nyomvonalon.
A Bátonyterenye észak-déli irányú összekötő út 2x1 sávos másodrendű főútként épül 7,5 m burkolatszélességgel, 11,00 m koronaszélességgel és vt=70 km/h tervezési sebességgel, amelyből a 2409. j. összekötő út 2+150 – 3+567,40 km sz. között ~ 1,42 km hosszban, a Kisterenye bekötőút 0+000 – 0+766,65 km sz. között 766,65 m hosszban valósul meg.
Az elkerülő út és az észak-déli irányú összekötő út 4 db szintbeni csomópont, 6 db műtárgy, 2 db szintbeni vasúti átjáró, 392 m burkolt út és 215 m kerékpárút építését is tartalmazza.
Továbbá megvalósul összesen 14 db keresztező és párhuzamos földút, 1 db mederátjáró, illetve közműkeresztezések, növénytelepítési, vízépítési, környezetvédelmi és forgalomtechnikai feladatok is elvégzésre kerülnek.

Adatok
Projekt típusa Út
Kialakítás típusa Új nyomvonal (2x1 sáv)
Új nyomvonal (2x1 sáv) 4204 méter
Érintett megyék Nógrád megye
Érintett települések Bátonyterenye
Kivitelező Colas Út Zrt., HE-DO Építő Zrt.
Fázis Kivitelezés
Kivitelezés kezdete 2022. május
Kivitelezés várható befejezése 2024. február
A kivitelezés szerződéses összege 14 198 888 998 Ft
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.