74. számú főút, Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti szakasz négynyomúsítása
A 74. sz. főút Zalaegerszeg - Nagykanizsa közötti, mintegy 50 km hosszúságú szakaszának fizikai elválasztású 2x2 sávos főúttá történő fejlesztésének előkészítési feladatai keretében első ütemben a további tervezési feladatokat megalapozó döntéselőkészítő diszpozíciós tanulmányterv és ezen alapuló környezeti hatástanulmány készítésére, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésére kerül sor.
A tervezett nyomvonal Zalaegerszeg 74. sz. - 76. sz. főutak körforgalmú csomópontjából indul déli irányban. Az ún. "Baki-tető" (74. sz. főút - 75. sz. főút körforgalmú csomópontja) és Fakospuszta között szükséges a jelenleg hatályos szabványoknak nem megfelelő kissugarú ívek miatt a nyomvonal szabványosítása. A 2x2 sávos fizikai kialakítás miatt Hahót, Zalaszentbalázs és Bocska településeket érintő elkerülő szakaszok tervezése, míg a külterületi szakaszokon lehetőség szerint a 74. sz. főút meglévő nyomvonalának fejlesztése szükséges. A tervezett fejlesztés nyomvonala az M7 autópálya - 74. sz főút körfogalmú csomópontjához csatlakozik.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Négynyomúsítás |
Négynyomúsítás | 50000 méter |
Érintett megyék | Zala megye |
Érintett települések | Bak, Bocfölde, Bocska, Csatár, Fűzvölgy, Hahót, Hosszúvölgy, Magyarszentmiklós, Magyarszerdahely, Nagykanizsa, Pölöske, Sárhida, Söjtör, Zalaegerszeg, Zalaszentbalázs |
A projektben részt vett tervező(k) | U2P Konzorcium (UTIBER Közúti Beruházó Kft., UVATERV Út-, és Vasúttervező Zrt., Pannonway Építő Kft.) |
Fázis | Előkészítés |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |