Kecskemét Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
A fejlesztés célja a különböző közlekedési módozatok utasfogadó és kiszolgáló létesítményeinek integrálása a MÁV állomás térségében. A Széchenyi téri helyi buszállomás kiváltása a vasútállomás mellett lévő jelenleg javarészt helyközi buszállomás összevonásával kerül megvalósításra, mely fejlesztéssel egy helyre kerül a vasúti és autóbuszos szolgáltatások városi központjai. A további fejlesztésekkel kiegészítve (P+R, B+R, szolgáltatásfejlesztés stb.) a projekt elősegíti az intermodalitást, emellett az utazási színvonal, illetve az utazási komfort javítása kiemelt szempontként jelenik meg. Az eddig vasúti területtel elszigetelt Hunyadiváros városrész közlekedési kapcsolatainak erősítése érdekében vasút feletti gyalogos és kerékpáros közúti felüljáró kerül elhelyezésre a vasúti felvételi épület mellett, buszállomáshoz közelebbi részen.
Konkrét fejlesztési elemek:
Buszpályaudvar:
A helyközi járatok számára 20 db hátramenet nélkül használható, fűrészfog jellegű indulóállás kerül kialakításra, így biztosítva a legjobb helykihasználást. Szükséges ezen felül 2 db csuklós és 1 db 3tengelyes autóbuszra tervezett érkező kocsiállás, továbbá 3 db csuklós és 10 db 3tengelyes autóbuszra tervezett tárolóhely elhelyezése. A helyi járatok számára 8 db párhuzamos, csuklós buszok fogadására/indítására alkalmas kocsiállás kerül kialakításra, továbbá elhelyezésre kerül még 2 db áthaladó járatok fogadására alkalmas kocsiállás a felvételi épület előtt és 11 db elektromos csuklós autóbusz töltésére is alkalmas parkolóhely a meglévő busztároló területén.
Parkolók: 200 db férőhelyes új P+R parkoló, 50 férőhelyes üzemi parkoló, 3 db K+R és 3 db taxi parkoló, valamint a kerékpárosok kiszolgálása érdekében 200 férőhelyes B+R parkolókapacitás kerül kialakításra.
Útépítés: A felvételi épület előtt a Kodály Zoltán téri 2x1 sávos út felújítására kerül sor, a Rákóczi úti csomópontig új járdafelületek kiépítésével, továbbá a Kodály Zoltán téri út – Rákóczi út szintbeni csomópontjának átépítésével.
Felüljáró: A vasút feletti gyalogos és kerékpáros közúti felüljáró a Hunyadiváros városrész gyalogos és kerékpáros kapcsolatát biztosítja. A tervezett felüljáró a megmaradó Posta épülettől északra, a buszpályaudvarhoz közelebb eső területen kerül letalpalásra. Ez az átvezetés igazodik legjobban a meglévő gyalogos forgalom irányához, továbbá optimálisan helyezkedik el a kialakuló intermodális csomóponthoz. A javasolt keresztmetszeti szélessége 7,0 m, a műtárgy elején-végén rámpával szükséges levezetni a kerékpáros forgalmat a terepszintre, térvilágítás és kamerarendszer kiépítésével.
Felvételi épület: A külső homlokzat felújítására, részleges hőszigetelésére, a nyílászárók és a tető héjazat cseréjére kerül sor. A belső részeken az utólagos hozzáépítések bontásával és néhol új átjáró részek kialakításával, teljeskörű, az épület gépészeti és villamossági rendszerét is magába foglaló műszaki felújításra kerül sor.
Posta épület: Az önkormányzati igényeknek megfelelően a Posta épülete megmarad, egyrészt megőrzi a postai szolgáltatási funkciókat, másrészt utasforgalmi funkciók kialakítása is tervezett benne.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Intermodális csomópont |
Kialakítás típusa |
Felüljáró Új P+R parkolók száma Helyközi közlekedés Kerékpár hálózat B+R parkolók Akadálymentesítés Egyéb |
Felüljáró | 150 méter |
Új P+R parkolók száma | 200 darab |
Helyközi közlekedés | A helyközi járatok számára 20 db hátramenet nélkül használható, fűrészfog jellegű indulóállás kerül kialakításra, így biztosítva a legjobb helykihasználást. Szükséges ezen felül 2 db csuklós és 1 db 3tengelyes autóbuszra tervezett érkező kocsiállás, továbbá 3 db csuklós és 10 db 3tengelyes autóbuszra tervezett tárolóhely elhelyezése. A helyi járatok számára 8 db párhuzamos, csuklós buszok fogadására/indítására alkalmas kocsiállás kerül kialakításra, továbbá elhelyezésre kerül még 2 db áthaladó járatok fogadására alkalmas kocsiállás a felvételi épület előtt és 11 db elektromos csuklós autóbusz töltésére is alkalmas parkolóhely a meglévő busztároló területén. |
Kerékpár hálózat | Gyalogos és kerékpárút építése a Bethlen út mentén kb. 550 m hosszan. |
B+R parkolók | 200 db férőhelyes új P+R parkoló, 50 férőhelyes üzemi parkoló, 3 db K+R és 3 db taxi parkoló, valamint a kerékpárosok kiszolgálása érdekében 200 férőhelyes B+R parkolókapacitás kerül kialakításra. darab |
Akadálymentesítés | Minden projektelem esetében teljeskörű akadálymentesítésre kerül sor. |
Érintett megyék | Bács-Kiskun megye |
Érintett települések | Kecskemét |
A projektben részt vett tervező(k) | VIKÖTI Mérnök Iroda Kft., UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |