„Városkörnyéki közösségi közlekedés-fejlesztés (Szombathely–Kőszeg GYSEV fejlesztéshez kapcsolódó)” – Kőszeg intermodális csomópont létesítése
A projekt fő célkitűzése a fenntartható városi mobilitás megteremtése Kőszegen, a helyi - és helyközi közlekedés korszerűsítése. A fejlesztés legfontosabb eleme a belvárosi - Liszt Ferenc utcai – buszvégállomás elköltöztetése Kőszeg vasútállomás közvetlen szomszédságába. Az intermodális csomópont a meglévő vasútállomás bővítésével valósul meg.
A GYSEV Zrt. projektjében létrejövő közös vonat-busz peron 80 méterrel kerül meghosszabbításra oly mértékben, hogy további 4 db helyközi busz le-felszállást biztosító kocsiállás kap helyet a vasútfejlesztési projekt keretében megvalósuló 2 db mellett. A közös peronon várakozó utasok kényelmét több fedett utas váró, és egy zárt fűtött - hűtött zárt peronváró szolgáljamakd a peron felvételi épülettől távol eső északi végén .
A felvételi épület egyes belső tereinek átalakítása megtervezésre kerül. Ennek során a Volánbusz Zrt. számára zárt irodai blokk (diszpécser iroda, pihenőhelyiség, pénztár stb.) alakul ki, valamint az utasforgalmi WC blokk is megújul.
Elbontásra kerül az 1. számú kitérő és a III. rakodó vágány 163 m hosszban valamint a régi vasúti áruraktár épülete.
A létesítmény elemeiként új P+R parkolók épülnek, továbbá teljeskörű fejlesztésen esik át a környező infrastruktúra hálózat: új jelzőlámpás kereszteződések létesülnek, javulnak a térség gyalogos és kerékpáros kapcsolatai.
A Kőszegfalvi kerékpárút bekötésre kerül az intermodális csomópont terültébe, valamint átvezetésre kerül a főúton, és csatlakozik az önkormányzati beruházásban megvalósuló kerékpáros hídhoz.
A kerékpárok rövid és hosszú idejű tárolása a GYSEV tervei szerint az állomás épülettől délre létesített B+R kerékpárparkolóban valósul meg 40 db. férőhellyel.
A projektben közlekedés informatikai fejlesztések is tervezettek, amelynek keretében teljes körűen megvalósul az IMCS területén a vizuális és hangos utastájékoztatás, valamint kiépülnek a biztonsági térfigyelő kamerarendszerek is.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Intermodális csomópont |
Kialakítás típusa |
Úthálózat Közúti csomópontok Új P+R parkolók száma Vasút Helyi közlekedés Helyközi közlekedés Kerékpár hálózat B+R parkolók Gyalogos hálózat Akadálymentesítés Egyéb |
Úthálózat | 430 méter |
Közúti csomópontok | 2 db. új jelzőlámpás kereszteződés. |
Új P+R parkolók száma | 54 darab |
Vasút | 80 m peronmeghosszabbítás; 163 m rakodóvágány bontás; 1 db kitérő bontása |
Helyi közlekedés | 2 db új midibusz buszállás kap helyet a közös busz-vonat peronon |
Helyközi közlekedés | 4 db helyközi busz le-felszállást biztosító indítóállás létesül a közös busz-vonat peronon |
Kerékpár hálózat | 362 m hosszú gyalog- és kerékpárút; 47 m hosszú önálló vonalvezetésű kerékpárút |
B+R parkolók | 40 darab |
Gyalogos hálózat | A gyalogos kapcsolat biztosított lesz a belváros irányából a tervezett jelzőlámpás csomóponton keresztül. A gyaloglási távolságok minimálisak, a közös busz- és vasúti peron meghosszabbításával mind a vasútról, mind a buszról átszállók, mind a parkolóba személygépkocsival közlekedők 100m-en belülről érkeznek az állomásépülethez. |
Akadálymentesítés | A csomópont egész területén az akadálymentesítés megvalósítása tervezett, beleértve a meglévő épületet is. |
Érintett megyék | Vas megye |
Érintett települések | Kőszeg |
A projektben részt vett tervező(k) | KÖZLEKEDÉS Fővárosi Tervező Iroda Kft.; UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. mint közös ajánlattevők |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Engedélyezési tervvel rendelkezik. Építési engedéllyel rendelkezik. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |