Kaposvár Megyei Jogú Város intermodális pályaudvar és a hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése

A projekt keretén belül a helyi és helyközi buszjáratok kiszolgálására új közös buszpályaudvar létesült a helyi autóbusz állomás átépítésével és kibővítésével a kaposvári vasútállomás mellett, ahol egy közös autóbuszos és vasúti peron is kialakításra került. A belvárosi autóbuszpályaudvaron történő autóbusztárolás megszüntetése érdekében az autóbuszok részére 54 férőhelyes hosszútávú parkoló épült meg a Baross Gábor utca végén.
A beruházás keretében új ferdekábeles gyalogos- és kerékpáros híd épült a Dombóvár-Gyékényes vv. 308+67,75 hm szelvényében, amely összeköti a belvárosi Petőfi teret és a Donner városrészt, és közvetlen eljutási lehetőséget biztosít a vasútállomás I. peronjára és az új autóbuszpályaudvarra. Az új híd megépítését követően a régi gyalogos híd elbontásra került.
Az új autóbuszpályaudvar kialakításával együtt a 2x2 sávos Áchim András utca nyomvonala is módosult a Noszlopy Gáspár utca és a Petőfi téri Szarvas üzletház közötti szakaszon, illetve a Budai Nagy Antal utca burkolata megerősítésre került az Anna utcáig. A Szarvas üzletháznál új kétsávos körforgalmú csomópont épült, és átépült a Dózsa György utcai csomópont is.
A vasútállomás felvételi épületének keleti oldalán új 29 férőhelyes P+R parkoló lett kialakítva a projekt keretében.
A beruházás során a Béla király utcai szintbeni közúti-vasúti keresztezés kiváltásra került egy új közúti felüljáróval a Hársfa utcával szemben, amihez csatlakozik a Béla király utca korrekciós szakasza is. A híd két oldalán egy-egy körforgalmi csomópont épült.
A Béla király utcai Kapos folyó hidja is teljes egészében felújításra került, és a Béla király utca korábbi nyomvonalán új kerékpáros vasúti átjáró létesült. A Csik Ferenc sétány meghosszabbításra, és teljes hosszában felújításra került a Béla király utcai korrekcióig, ezáltal a zsákutca jellege megszűnt.
A Béla király utca korrekciós szakaszán, és a Csik Ferenc sétány meghosszabbítása mellett közös gyalog- és kerékpárút épült teljes hosszban.
A Csik Ferenc sétány északi oldalán a Gilice utcától a Virág fürdőig önálló vonalvezetésű kerékpárút, valamint merőleges felállású P+R létesült, és a meglévő parkolók is felújításra kerültek.
Az új helyi és helyközi pályaudvaron, valamint a vasútállomás területén kiépült egy korszerű hangos és vizuális utastájékoztatási rendszer, illetve telepítve lettek információs oszlopok és MÁV jegykiadó automaták is.

2020. november 10-ig a projektelemek használatbavételi és forgalomba helyezési engedélyei kiadásra kerültek, és ugyanezen a napon a közlekedők és az utazóközönség részére a projektelemek teljes körűen átadásra kerültek.

 

A kedvezményezett neve, projekt címe: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság és Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Kaposvár Megyei Jogú Város intermodális pályaudvar és a hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése

A szerződött támogatás összege: nettó 13 962 722 662 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 100% EU

A projekt befejezési dátuma: 2021.11.01.

A projekt azonosító száma: IKOP-3.2.0-15-2016-00016

Kaposváron 2020 elejére a vasútállomás mellé közös kiszolgáló helyiségbe költözik a helyi és távolsági autóbusz-pályaudvar.

Adatok
Projekt típusa Intermodális csomópont
Kialakítás típusa Úthálózat
Közúti csomópontok
Híd
Felüljáró
Új P+R parkolók száma
Vasút
Helyi közlekedés
Helyközi közlekedés
Kerékpár hálózat
B+R parkolók
Gyalogos hálózat
Akadálymentesítés
Egyéb
Úthálózat 4023 méter
Közúti csomópontok 3 db új körforgalmú csomópont létesült, az egyik 2x2 sávos kialakítással.
Híd 275 méter
Felüljáró 72 méter
Új P+R parkolók száma 108 darab
Vasút A beruházás keretében SK+55 peron épült az I. vágány mellett 251 m hosszon, valamint felújításra került a II. - IV. vágány közötti peron is. Az érintett peronokon részleges peronfedés is létesült.
Helyi közlekedés Az elkészült buszpályaudvaron 16 db. busz számára létesült induló álláshely.
Helyközi közlekedés Az új buszpályaudvaron 20 db. busz számára létesült induló álláshely.
Kerékpár hálózat A Béla király utca és a Csik Ferenc sétány beavatkozással érintett szakaszain az úttal párhuzamosan közös gyalog- és kerékpárút épült, a Csik Ferenc sétány felújított szakaszával párhuzamosan kerékpárút épült, valamint az újonnan létesítendő gyalog- és kerékpárhídon keresztül közvetlen összeköttetés létesült a belváros és a donneri városrész között.
B+R parkolók 110 darab
Gyalogos hálózat A beruházás keretében új gyalogos- és kerékpároshíd épült, amely a belvárost és a Donner városrészt köti össze.
Akadálymentesítés Valamennyi projektelem tekintetében megvalósult az akadálymentesítés.
Érintett megyék Somogy megye
Érintett települések Kaposvár
Kivitelező SWIETELSKY Építő Kft. - SWIETELSKY stavební s.r.o közös ajánlattevő
Fázis Kivitelezés
Kivitelezés kezdete 2017. október
Kivitelezés várható befejezése 2020. szeptember
A kivitelezés szerződéses összege 12 627 740 765 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.

2021. január

2018. május

2017. október

2017. július