DEBRECEN – FÜZESABONY VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE I. ÜTEM
A 108. sz. vasútvonal Debrecen állomás (bez.)-Macs állomás (bez.) vasúti vonalszakaszának (~19+00 – ~164+00 hmsz.) átépítése az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon a 108. sz. vasútvonal esetében v=80/100 km/h, a 100. sz. vasútvonal esetében v=160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre, az állomási vágányokon v=40 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre.
Meglévő nyomvonal felújítása (~11,6 km) és szükséges korrekció építése (~3,6 km), Debrecen állomás és Tócóvölgy állomás között kétnyomúsítás építése. Állomáson központi állítású, biztosítóberendezésbe kötött, váltófűtéssel ellátott kitérők beépítése. Térvilágítás kiépítése és átalakítása az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken. Felsővezetéki rendszer átalakítása Debrecen állomáson. Új állomási és vonali biztosítóberendezések építése, Debrecenben a jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása központi forgalomirányító rendszer kialakítása a vonalszakaszon és központi forgalomirányítási központ létesítése Macs Ipari Park állomáson. Új kábelalépítmény és kábelhálózat kiépítése az állomásokon és a vonalon. Integrált vasúti távközlő rendszer kiépítése. Zajvédő fal építése, aszfalt burkolatú út, kerékpárút és járda építése, burkolt vágányok és rakterületek építése, a csatlakozó útszakaszokkal. Debrecen állomáson az üzemi épület átalakítása, Tócóvölgy állomáson a jelenlegi felvételi épület átalakítása, Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület építése, Macs állomáson a jelenlegi felvételi épület helyén új felvételi épület építése. A megállóhelyeken esőbeállók telepítése.
Főbb mennyiségek:
— hézagnélküli vágány építése 54/60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 km hosszban
— Debrecen állomás átépítése során 3 csoport egyszerű kitérő beépítése, 2 csoport nagysugarú kitérő beépítése, 40 mező előregyártott gumielemes közúti útátjáró építése, 12 mező előregyártott gumielemes gyalogos átjáró építése,
— Tócóvölgy állomás átépítése során, 13 csop. új kitérő beépítése, 4 csop. új nagysugarú kitérő beépítése, 32 mező előregyártott gumielemes közúti útátjáró építése, 10 mező előregyártott gumielemes kerékpáros átjáró építése, 14 mező előregyártott gumielemes gyalogos átjáró építése,
— Macs Ipari Park állomás építése során 18 csop. új kitérő beépítése, valamint 46 mező előregyártott gumielemes útátjáró építése, 8 mező új előregyártott vasbetonelemes átjáró építése,
— Macs állomás átépítése során, 4 csop. új kitérő beépítése, valamint 7 mező új előregyártott gumielemes közúti útátjáró építése
— távközlő rendszer átalakítása 4 állomáson
— vasúti műtárgyak: 7 db kisműtárgy építése/átépítése/felújítása, 3 db nagyműtárgy átépítése
— ~ 22 000 m2 aszfaltburkolatú út építése, 51 000 m2 beton burkolatú rakterület
— új jelző- és biztosítóberendezés
A kedvezményezett neve, projekt címe: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság, „V108.01 Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítés I. ütem”
A szerződött támogatás összege: 65 693 202 977 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100% Hazai
A projekt befejezési dátuma: 2023.05.31
A projekt azonosító száma: ZV990008 (VIF/1815-5/2019-ITM_SZERZ)
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás egy vágány, részben második vágány építése |
Első vágány hossza | 31400 méter |
Második vágány hossza | 2050 méter |
Érintett megyék | Hajdú-Bihar megye |
Érintett települések | Balmazújváros, Debrecen, Kismacs, Macs, Tócóvölgy |
Kivitelező | V-Híd Építő Zrt. |
Fázis | Kivitelezés |
Kivitelezés kezdete | 2020. március |
Kivitelezés várható befejezése | 2023. május |
A kivitelezés szerződéses összege | 65 693 202 977 Ft |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |