23. és 25. főutak Bátonyterenye – Ózd közötti szakasz fejlesztésének előkészítése

A főutak tervezési szakaszhatárai: A kezdőszelvény a jelenleg meglévő 21-23 sz. főutak, illetve a 21 sz. főút és a tervezendő Bátonyterenyét elkerülő szakasz metszéspontjai, a tervezési szakasz végszelvénye a 25-26 sz. főutak csomópontja. A tervezendő szakasz hossza 70 km. A tervezendő műszaki tartalom a rekonstrukciós fejlesztés részeként: Kisterenye 2x1 sávos, új nyomvonalú elkerülő szakasza, illetve a 25. sz. főút Szentdomonkos-Borsodnádasd közötti szerpentines szakasz kapaszkodósávval történő kiépítése, sávbővítése. Emellett a meglévő 23-25. sz. főúti útszakaszok mintegy 70 km hosszon az útkategóriának megfelelő koronaszélességgel történő kiépítése. 11,5 to burkolat-megerősítés; ahol a domborzati, beépítési viszonyok lehetővé teszik a kis sugarú ívek korrekciója, településkapuzat kiépítése, méretezett, működő vízelvezetési rendszer kiépítése, szükség szerinti átalakítása; csomópontok felülvizsgálata, korszerűsítése/átépítése; parkolási lehetőségek vizsgálata, kiépítése, hidak felújítása/átépítése; buszmegállók kiépítése, átépítése, kerékpárutak szükségességének vizsgálata, tervezése, az érintett közművek kiváltása, közvilágítás korszerűsítése.

2021. április 30.-i hatállyal változott a 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról, így jelen projekt tervezési szakaszai az alábbiak szerint kerültek megnevezésre:

1.2.95. A 23. számú főút, Bátonyterenye - Kisterenye elkerülő szakasz megvalósítása.
1.2.96. A 23. számú főút és 25. számú főút, Bátonyterenye - Kisterenye és Szentdomonkos közötti szakasz fejlesztése.
1.2.97. A 25. számú főút, Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakasz fejlesztése.
1.2.98.  A 25. számú főút, Borsodnádasd és Bánréve közötti szakasz fejlesztése.

A projekt műszaki tartalmának jelentős és sokat mondó szám adatai a következők: 16 körforgalmú csomópont, 60 hídműtárgy, 4 új öbölben kiépített tengelysúlymérő állomás és 20 kilométer egyoldali, kétirányú, a forgalomtól elválasztott kerékpárút építése, valamint 103 autóbusz megállóhely felújítása.

A 3 megyét érintő tervezés 18 db tervezési szakaszt tartalmaz, amely a rekonstrukciós szakaszokon felül tartalmazza Nógrád megyében 2 db új elkerülő út (Bátonyterenye: 2,1 km, Nemti: 3,3 km), Heves megyében 1 db közös új elkerülő út (Bükkszenterzsébet-Tarnalelesz-Szentdomonkos: 6,9 km), Borsod megyében 1 db új elkerülő út (Ózd-Hódoscsépány: 3,4 km) terveinek elkészítését.

Az engedélyezési tervek elkészültek, az engedélyezési eljárás valamennyi tervezési szakaszra 2021. március 12-én lezárult, az építési engedélyek kiadásra kerültek. 1761 db ingatlanra elkészültek a kisajátítási tervek és az érintett településrendezési tervek módosításai is. A kiviteli tervkészítés 2021. március 16-án megkezdődött, a projekt végteljesítési határideje a végleges kiviteli tervek elkészítésével és elfogadásával 2021. december 6.

 

 

Adatok
Projekt típusa Út
Kialakítás típusa Új nyomvonal (2x1 sáv)
11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv)
Új nyomvonal (2x1 sáv) 15700 méter
11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv) 70000 méter
Érintett megyék Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Heves megye, Nógrád megye
Érintett települések Arló, Bánréve, Bátonyterenye, Borsodnádasd, Bükkszenterzsébet, Járdánháza, Nádújfalu, Nemti, Ózd, Pétervására, Szentdomonkos, Tarnalelesz
A projektben részt vett tervező(k) Trenecon Kft. - Via-Futura Kft. - Partner Kft.
Fázis Előkészítés
Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik.
Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik.
Engedélyezési tervvel rendelkezik.
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.

2020. november