A magyarországi TEN-T belvízi út fejlesztés előkészítésének kiterjesztése
Belvízi út fejlesztése a Duna magyarországi szakaszán Szap-Szob közötti szakaszon és Szob-déli országhatár közötti szakaszon a tervezési folyamat során beazonosított beavatkozási helyeken. A projekt tartalma a teljes magyar Duna-szakaszra vonatkozóan a belvízi út fejlesztés előkészítése. A Duna jelenlegi állapotában nem képes tartós, megbízható közlekedési és szállítási feltételeket biztosítani, számos helyen kell mélységi és/vagy szélességi korlátozással számolni, melyek akadályozzák a vízi út kihasználását. Stratégiai cél a nemzetközi egyezményekben vállalt kötelezettségek teljesítésén túl, hogy a hajózhatósági feltételek javításával a vízi áruszállítás szerepe növekedjen a szállítási ágazatban. (Szűk keresztmetszetek megszüntetése.)
A komplex tervezési feladat ellátására 2017. december 15-én Tervezői Szerződés került aláírásra a Dunai-Hajós Konzorciummal (Tagok: Utiber Közúti Beruházó Kft, Viziterv Consult Kft, Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem).
2018. április 10-én a projekt finanszírozására vonatkozó Támogatási szerződés az NFM, a NIF Zrt és OVF között aláírásra került.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Egyéb | Hajózhatóság fejlesztés |
Érintett megyék | Budapest megye, Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Komárom-Esztergom megye, Pest megye, Tolna megye |
Érintett települések | Duna |
A projektben részt vett tervező(k) | Utiber Közúti Beruházó Kft; Viziterv Consult Kft; Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
Fázis | Előkészítés |
Forrás | A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg. |