Lepsény – Szántód-Kőröshegy vasúti vonalszakasz rekonstrukciója

Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó - Siófok - Zamárdi felső térségében új második vágány épült. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken (Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban) összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítettünk. A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá váltak a szintbeli átkelési lehetőségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út útátjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épült meg, ennek következtében új megállóhelyi peront tudunk létesíteni, mely jobban kapcsolódik Zamárdi belvárosához és a Balaton partjához. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a peronok magasperonná épültek át. A peronok átépítésével nőtt az utaskomfort, kényelmesebbé vált az utasok fel- és leszállása.

A támogatás mértéke (%-ban): 100% (85% EU/ 15% hazai)

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás egy vágány, részben második vágány építése
új különszintű csomópont
Zajvédő fal
Első vágány hossza 32809 méter
Második vágány hossza 6818 méter
új különszintű csomópont 1 darab
Zajvédő fal 3922 méter
Érintett megyék Fejér megye, Somogy megye
Érintett települések Balatonvilágos, Lepsény, Siófok, Szántód, Zamárdi
Kivitelező Déli Part 2013 Konzorcium
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2015. 10. 30.
A kivitelezés nettó szerződéses összege 29 999 402 605 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.