Győr állomás pályaépítési munkái

Az átépítési munka az 1. számú Budapest - Hegyeshalom kétvágányú, villamosított fővonal 1382+00 – 1421+00 szelvények közötti mintegy 4 km hosszú szakaszára terjedt ki.
A feladat a vágányok komplex rekonstrukciója volt, al- és felépítményi, erősáramú, műtárgy, magasépítési, biztosítóberendezési és távközlési munkákkal, 160 ill. 100 km/h sebességre az állomás folyamatos vasútüzemének fenntartása mellett. Az átépítés az állomási geometria kis mértékű megváltoztatását, és a víztelenítés teljes kiépítését is magába foglalta. Átépültek az átmenő fővágányok, az összes fontosabb vágány és vágánykapcsolat, többek között a „celldömölki” vágány, a Győrszentiván – Győrszabadhegy deltavágány, a soproni vágány.
Az átépítési munka során a vasúti vágányok egy részének rehabilitációjára is sor került. Ez elsősorban alkatrész-, alj, és ágyazatcserében nyilvánult meg.
Átépültek Győr személypályaudvar peronjai, felújításra került az érkezési és az indulási gyalogos aluljáró.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Érintett megyék Győr-Moson-Sopron megye
Érintett települések Győr
Kivitelező ARRABONA 2005 Konzorcium (MÁVÉPCELL Kft., Montávia Kft.)
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2008. 12. 18.
A kivitelezés nettó szerződéses összege € 24 124 089
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.