Budapest Északi Vasúti Duna-híd korszerűsítési munkái
A budapesti Északi vasúti Duna-híd szerkezete a háborús rongálás helyreállításaként, 1953 és 1957 között épült a hadihíd készlet felhasználásával. Az eredetileg ideiglenes jellegűnek szánt, 2007-re már jelentősen elhasználódott acélszerkezeten korlátozni kellett a vasúti és gyalogos-kerékpáros forgalmat is.
A 673 méter hosszú mederhíd teljes átépítése, az öbölági híd, illetve a Váci úti vasúti felüljárók felújítása, a közművek kiváltása 2007-2008 között történt meg.
Az új híd szimmetrikus ferde rácsozású, többtámaszú acélszerkezet, melynek ortotróp pályalemezén rugalmas, folyamatos ágyazású vasúti pálya épült. A híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán gyalogjárda valósult meg. A hidat korábban elcsúfító villamos távvezeték a többi közműhöz hasonlóan a járda alá elbújtatva köti össze a két partot.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa | Híd |
Híd | 800 méter |
Érintett megyék | Budapest megye |
Érintett települések | Budapest |
Kivitelező | Hídépítő Zrt |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2008. 12. 11. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 14 000 000 000 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |