Pilisvörösvár – Piliscsaba vasúti vonalszakasz átépítése
Az egykor 60 km/h sebességre alkalmas jellemzőkkel megépített pályán a vonalszakaszt 60/80 km/h sebességre kellett alkalmassá tenni. Őrhegy forgalmi kitérő megnevezéssel egy ún. forgalmi kitérő épült. Az ezt megelőző ill. követő vágányok helyben épültek át. A vonalszakaszon található 3 db megállóhely és Piliscsaba állomás is teljes mértékben átépült. A tervezett tengelyterhelés: 225 kN.
A következő ütemben szereplő vonalvillamosítás, illetve a nem kielégítő műszaki állapotuk miatt az összes meglévő műtárgyat át kellett építeni.
A Piliscsabai alagútban a villamos űrszelvény kialakíthatósága érdekében ágyazat nélküli felépítményt készült. 2 db vasúti átjáró megszüntetése különszintű keresztezés ill. kerülő út építésével történhetett meg.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Felújítás egy vágány új különszintű csomópont Egyéb |
Felújítás egy vágány | 9100 méter |
új különszintű csomópont | 5 darab |
Egyéb | 2 helyszínen 215 db parkolóhely |
Érintett megyék | Pest megye |
Érintett települések | Piliscsaba, Pilisvörösvár |
Kivitelező | Szemafor Konzorcium, vezető tag: A-HÍD Zrt. (Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2013. 12. 15. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 10 568 430 197 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |
2015.10.30