Kelenföld – Tárnok vasútvonal rekonstrukciója
Budapest - Székesfehérvár nemzetközi vasúti fővonal Kelenföld (kiz.) - Tárnok (bez.) szakaszán a második vágány kiépítése és meglévő vágány átépítése. Cél volt a korszerűsítést követően a 225 kN tengelyterhelés és a 160 km/h pályasebesség (Nagytétény – Tárnok közötti szakaszon) bevezetése, és a Kelenföld - Nagytétény szakaszon a 120 km/h maximális sebesség bevezetése a felépítmény átépítésével és az alépítmény erősítésével együtt. Nagytétény és Tárnok vasútállomások teljes vágányhálózatának átépítése, alépítmény erősítése, a víztelenítés megoldása, emelt peronok és peronaluljárók építése is megvalósításra került.
A vonalon lévő műtárgyakat megerősítettük. Az állomásokon és a megállóhelyeken perontetők és az aluljárók kivezetéseinél lépcső- és rámpalefedések létesültek.
A környezet védelme érdekében zajárnyékoló falak épültek azokon a belterületi szakaszokon, ahol a környezetvédelmi engedély előírta. Ahol a geometriai adottságok miatt nem volt lehetséges zajárnyékoló fal építése, passzív zajvédelemként lakóingatlanokon nyílászáró cserék történtek.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Második vágány építése Híd Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Zajvédő fal |
Második vágány építése | 27000 méter |
Híd | 65 méter |
Új P+R parkolók száma | 256 darab |
Új kerékpártárolók száma | 25 darab |
Zajvédő fal | 40000 méter |
Érintett megyék | Budapest megye |
Érintett települések | Budapest, Érd, Tárnok |
Kivitelező | DSE Konzorcium |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2014.05.30 |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 31 922 557 856 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |