Kelenföld – Tárnok vasútvonal rekonstrukciója

Budapest - Székesfehérvár nemzetközi vasúti fővonal Kelenföld (kiz.) - Tárnok (bez.) szakaszán a második vágány kiépítése és meglévő vágány átépítése. Cél volt a korszerűsítést követően a 225 kN tengelyterhelés és a 160 km/h pályasebesség (Nagytétény – Tárnok közötti szakaszon) bevezetése, és a Kelenföld - Nagytétény szakaszon a 120 km/h maximális sebesség bevezetése a felépítmény átépítésével és az alépítmény erősítésével együtt. Nagytétény és Tárnok vasútállomások teljes vágányhálózatának átépítése, alépítmény erősítése, a víztelenítés megoldása, emelt peronok és peronaluljárók építése is megvalósításra került.
A vonalon lévő műtárgyakat megerősítettük. Az állomásokon és a megállóhelyeken perontetők és az aluljárók kivezetéseinél lépcső- és rámpalefedések létesültek.
A környezet védelme érdekében zajárnyékoló falak épültek azokon a belterületi szakaszokon, ahol a környezetvédelmi engedély előírta. Ahol a geometriai adottságok miatt nem volt lehetséges zajárnyékoló fal építése, passzív zajvédelemként lakóingatlanokon nyílászáró cserék történtek.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Második vágány építése
Híd
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Zajvédő fal
Második vágány építése 27000 méter
Híd 65 méter
Új P+R parkolók száma 256 darab
Új kerékpártárolók száma 25 darab
Zajvédő fal 40000 méter
Érintett megyék Budapest megye
Érintett települések Budapest, Érd, Tárnok
Kivitelező DSE Konzorcium
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2014.05.30
A kivitelezés nettó szerződéses összege 31 922 557 856 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.