Gyoma – Békéscsaba vasúti vonalszakasz vasúti pálya rekonstrukciója
A Gyoma – Békéscsaba szakasz két transzeurópai közlekedési folyosó része. Az Orient és a Rajna – Duna korridor a nyugat-európai országok és Európa dél-keleti régiója, a német és a román, bolgár, görög tengeri kikötők között biztosít összeköttetést. A Budapest – Lőkösháza vasútfejlesztés részeként megvalósult Gyoma – Békéscsaba fejlesztéssel feloldhatóvá váltak a szakasz néhol akár 40-60 kilométer/órás sebességkorlátozásai. A korszerűsített pálya megengedett pályasebessége 160 kilométer/óra, amely teljes egészében az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) bevezetése után használható ki arra alkalmas, korszerű szerelvényekkel. A fejlesztéseknek köszönhetően a szakaszon menetidő csökkenés érhető el.
A műszaki átadás-átvétel 2014. decemberében sikeresen lezajlott.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás két vágány új különszintű csomópont Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Zajvédő fal Utastájékoztatás telepítése |
Felújítás két vágány | 32000 méter |
új különszintű csomópont | 1 darab |
Új P+R parkolók száma | 92 darab |
Új kerékpártárolók száma | 76 darab |
Zajvédő fal | 1596 méter |
Érintett megyék | Békés megye |
Érintett települések | Csárdaszállás, Gyomaendrőd, Mezőberény, Murony |
Kivitelező | Békés-2012 Konzorcium (Swietelsky Kft., Közgép Zrt., Magyar Aszfalt Kft.) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2014. 12. 10. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 39 050 892 242 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |