Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár (kiz.) vonalszakasz pálya- és műtárgyépítési, valamint a kapcsolódó biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák tervezése és elvégzése
A Budapest - Esztergom vasútvonal Északi Duna-híd – Pilisvörösvár állomás vonalszakaszán új, kétvágányú vasúti pálya épült, mely 100 km/h sebességet tesz lehetővé (Szélhegy - Pilisvörösvár között a földrajzi viszonyok miatt 60/80 km/h a sebesség.)
Budapest–Piliscsaba szakaszon új, korszerű elektronikus vasúti biztosítóberendezés telepítése történt meg.
Az állomásokon és megállóhelyeken (8 helyszínen) új P+R parkolók, és B+R kerékpár tárolók, valamint új (sínkorona + 55 cm magas) magasperonok épültek (a hozzájuk tartozó peronbútorokkal), melyek komfortosabbá teszik a vonatra történő fel és leszállást, a peronokon új perontetők épültek. Három új megállóhely épült: Aranyvölgy, Szélhegy, Vörösvárbánya. Valamennyi megállóhelyen, állomáson a korszerű térvilágítás, és utastájékoztató rendszer kiépült.
Pilisvörösváron a felvételi épület mellett új autóbusz forduló készült.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa | Második vágány építése |
Második vágány építése | 13400 méter |
Érintett megyék | Budapest megye |
Érintett települések | Budapest, Pilisvörösvár, Solymár |
Kivitelező | Aranyhegy Konzorcium, vezető tag: A-HÍD Zrt. (Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 08. 20. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 25 487 122 000 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |