Már közel 26 km hosszan Szombathelytől Hegyfaluig gyorsforgalmi úton lehet közlekedni. Csökken a menetidő a két város között, valamint Pósfa és Hegyfalu tehermentesül a napi közel 3000-4000 tehergépjármű forgalma alól. A 84. sz. főút is biztonságosabbá vált azáltal, hogy megszűnt a szintbeli átkelés, helyette különszintű átvezetéssel lehet haladni a Hegyeshalom-Porpác vasútvonal felett.
Az ideiglenes peronokat az utascsarnokon, az új aluljárón és az elkészült új peronon keresztül lehet megközelíteni 2015. szeptember 15-én reggel 03.00 órától. A kivitelezés jelenlegi állásáról dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.
Az EIREN (European Integrated Railway Radio Enhanced Network – Egységes Európai Vasúti Rádióhálózat) az EU vasúti rendszerei közötti interoperablitást megteremtő célok egyik eszköze. Jelenleg ahány ország, annyi kommunikációs rendszert használnak a vasúti közlekedésben. Az EIREN (GSM-R) segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a különböző országok vasútjai egységes és azonos kommunikációs platformot használjanak főként az egymással kommunikáló berendezések, annak érdekében, hogy határokon átnyúló szolgáltatást tudjanak nyújtani. Jelenleg lezáráshoz közeledik a GSM-R projekt 1. üteme, amely folytatásának előkészítése jelen előkészítési projekt célja.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban közel 10 kilométer hosszan 2x2 sávossá bővítették a 21. sz. főutat Heves megyében Lőrinci, Apc, Zagyvaszántó, Nógrád megyében Jobbágyi és Szurdokpüspöki települések között.
Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi beruházásának egyik jelentős mérföldköve készült el 33,3 km hosszan Győr és Csorna között. Az M85-M86 újabb szakaszainak átadásával Csorna települése biztonságosan, 110km/h sebességgel, 2x2 sávon haladva 15 perccel rövidebb idő alatt érhető el az M1-es autópályáról.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. uniós források segítségével, a „Balesetveszélyes csomópontok átépítése” projekt keretén belül átépíti az 56. sz. főút - 5112. számú összekötő út - Palánki út körforgalmi csomópontot. A munkálatok megkezdéséről sajtótájékoztatón számolt be Horváth István országgyűlési képviselő, Ács Rezső Szekszárd polgármestere és Kardos Gábor, a NIF Zrt. műszaki igazgatója 2015. szeptember 8-án, Szekszárdon.
A vágányzár idején vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat 2015.09.07.-2015.09.11-ig Szabadbattyán és Szántód-Kőröshegy között. Ezt követően 2015.09.12-től - 2015.09.26-ig a vágányzár Lepsény – Szántód-Kőröshegy között lép hatályba. 2015.10.05 -21 között 6 alkalommal éjszakánként is vágányzár korlátozza a vasúti forgalmat, mely korlátozás azonban a személyszállító vonatok nagy részét nem érinti.
A Közlekedés Operatív Program „Balesetveszélyes csomópontok átépítése” projektje keretében országosan 12 helyszínen balesetveszélyes csomópontok épülnek át körforgalommá. A 41. sz. főút több mint 8 ezres forgalmat lebonyolító vásárosnaményi szakaszán, a 4117. j. út keresztezésében is új körforgalmi csomópont létesült.
Az 5. sz. és a 44. sz. főút közötti közvetlen kapcsolatot biztosító 10,3 km hosszú elkerülő út megépítésével a településen jelentősen csökken a tranzitforgalom, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak.
Ma átadtuk a 8. sz. főút újabb 6,5 km-s szakaszát Pétfürdő és Hajmáskér között. A főutat érintő közel 30 km-en zajló korszerűsítés része a folyamatban lévő Székesfehérvár és Várpalota elkerülő utak építése is. A teljes kivitelezés az elkerülők megépítésével 2017-re fejeződik be, mely által Székesfehérvár és Veszprém között várhatóan 20 perccel csökken az utazási idő, és akár 110 km/h-s sebességgel is közlekedhetünk.