Az 53. sz. főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítésével és szélesítésével biztonságosabbá vált az autósok és nehézgépjárművek közlekedése az országhatártól az 55. sz. főútig. Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: az elmúlt években országszerte közel 850 kilométeren mentek végbe hasonló beruházások. A teljes hossz több mint tizedén, 95 kilométeren elvégzett munkálatok Bács-Kiskun megye útjainak állapotát javították.

Az 55. sz. főút felújítása Szegedtől Bajáig közel 80 km hosszan valósul meg. Június végén az új nyomvonalú mórahalmi elkerülő út forgalomba helyezésével az 55. sz. főúton közel 60 km hosszan a települések érintése nélkül lehet biztonságosan közlekedni. Szeptember végén befejeződött a Kelebia és Tataháza közötti felújítás, jövő héten pedig a Szeged és Mórahalom közötti korszerűsítés készül el.

felujitott-uton-baja-es-tatahaza-kozott

Várhatóan péntek hajnaltól a Bécsi úton lévő kertészet előtt a 10. sz. főút új nyomvonalának építése miatt október végéig új forgalomterelés lép érvénybe. A közlekedők az eddig megszokott irány helyett, az Óbudai Egyetem és a Waldorf iskola közötti szakaszon, a Bécsi úton a kertészet és a lakópark oldalán közlekedhetnek, közbe zárva az újonnan kialakuló munkaterületet, ahol a vállalkozó vízelvezető, csatornázási és útburkolatépítési munkákat végez.

A 47. sz. főút felújítását három szakaszban Békéscsaba-Orosháza, Orosháza-Hódmezővásárhely és Algyő-Szeged között 61 km hosszan végzi a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a beruházó NIF Zrt. Csongrád megyében az Orosháza-Békéscsaba közötti szakasz átadási ünnepségén jelen volt Lázár János, a térség országgyűlési képviselője, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Almási István Hódmezővásárhely polgármestere és Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósul a Várpalotát elkerülő út megépítése, amivel a település mentesül a napi közel 20.000 áthaladó gépjármű zajától és a levegő szennyezésétől. A kivitelezés előrehaladásáról Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium államtitkára, Talabér Márta, Várpalota polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót. 

34,4 km hosszan Békéscsaba elkerülő és Orosháza elkerülő között megvalósult a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése és szélesítése. Felújítottuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes vasútvonal felett, párhuzamosan a főúttal 28 km hosszan kerékpárút épült, a meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 25 helyen korszerűsítettük. További 27 km-en zajlik a kivitelezés a főúton Orosháza és Hódmezővásárhely, valamint Algyő és Szeged között. Ezen szakaszok befejezésével 61 km hosszan, biztonságosan lehet majd közlekedni november közepétől.

Az 55. sz. főút felújítása Szegedtől Bajáig közel 80 km hosszan valósul meg. Ma átadtuk a szeptember végén befejeződött Kelebia–Tataháza közötti szakaszt, jövő héten pedig a Szeged és Mórahalom közötti korszerűsítés készül el. A most átadott 26,5 km-es szakaszon, a főúttal párhuzamosan 22,6 km hosszan kerékpárút is épült.

A Győrt keletről elkerülő 4,4 km-es út megépítésével a győri ipari park megközelítése az M1 autópályáról könnyebbé és gyorsabbá vált. A Vonal útig tartó szakasz folytatásaként jövő tavasszal megkezdődik az 1. sz. főútig tartó, 3,8 km hosszú II. ütem kivitelezése is. A teljes elkerülő szakasz 2017 év végére készül el, megvalósítva ezzel az M1 autópálya és a 14. sz. főút összekötését egy új Mosoni-Duna híd létesítésével.

koronaelen-belul-hasznalhato-a-gyori-keleti-elkerulo-ut
Tovább