Beemelték a Várpalotát elkerülő, 8. sz. főút Ősi úti új felüljárójának a közel 45 méter hosszú és egyenként 56,5 tonnás hídgerendáit.
A mai hatósági bejáráson a közlekedési hatóság további forgalombiztonságot javító módosításokat kért. A kivitelező ezeket a kiegészítő munkálatokat a holnapi napon elvégzi. A forgalomba helyezési eljárás előreláthatólag csütörtökön befejeződik. A közlekedők előtt az elkerülő út várhatóan pénteken megnyílik.
A mai napon megjelent a kiviteli közbeszerzési felhívás az esztergomi vasútvonal villamosítása tárgyában. Eredményes közbeszerzést követően 51 km hosszan Rákosrendezőtől Esztergomig a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a vonalszakasz villamosítása.
A 10. sz. főút új nyomvonala 2015. október 31-re elkészül. Jövő hét elején megkezdődik a forgalomba helyezési eljárás, az elkerülőt koronaélen belül szerdai napon már használhatják a közlekedők. A forgalom megindulását követően a Bécsi úti vasúti átjáró megszűnik.
A 338. sz. főút Nyíregyháza nyugati elkerülő szakasz II. ütemének megépítése az M3 autópálya és a 36. sz. főút között teremt kapcsolatot egy új autópálya-csomóponton keresztül. Az autósok már egy éve használhatják az elkerülő út első, 2,2 km hosszú szakaszát, ami a Kálmánházi úttal köti össze a sztrádát.
A szakasz a már megépült M7 autópálya letenyei elválási csomópontjából kiindulva, az építendő Mura-hídon keresztül éri el az országhatárt. Az építési szakaszon a VPOP beruházásában határátkelő létesült. A Mura-híd Horvátország és Magyarország közös beruházásában valósult meg. A híd 216 m hosszú. A hídon közvilágítást alakítottak ki. A fejlesztés hazai és uniós források felhasználásával valósult meg.
Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban. Az eljárások eredményes lebonyolítása esetén 2016-ban folytatódik a dél-balatoni vasúti rekonstrukció, megindul az esztergomi vonal villamosítása, az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszainak építése, a 21. sz. főút négysávúsítása Heves és Nógrád megyében.
Határidőre befejeződött az 55. sz. főút fejlesztése Szeged és Mórahalom között. Csongrád megyében a Szeged és Mórahalom közötti 12,3 km-es szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett a főúttal párhuzamosan a lakott területen kívüli szakaszokon 3,1 km hosszan kerékpárút is épült.
A Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztése során átépítettük és új helyszínre helyeztük át az Aquincum MÁV vasúti megállóhelyet. Korábban a Pók utca felőli oldalon helyezkedett el, most pedig a Zsófia utcánál található meg. Az új vasúti megállóhelyen a kétvágányú pályaszakasz kiépítése mellett liftek, perontetők és utastájékoztató rendszer segíti a komfortos, kényelmes vasúti közlekedést.
A 8. sz. főút felújítása Vas megyében két szakaszon 8,2 milliárd forint értékben 24 km hosszan végzett a NIF Zrt. 11,5 tonnás burkolatmegerősítést. Július végén a Körmend-Vasvár települések közötti felújítás fejeződött be, most pedig Szemenye és Vasvár között is már szélesebb úton, biztonságosan lehet közlekedni.