Zajlik a dél-balatoni vasút Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszának fejlesztése. A közeljövőben Balatonlellén, Balatonbogláron és Fonyódon kell forgalmi rend változásokra számítani.
Új nyomvonalon, 2x1 sávon alakítjuk ki a 471. sz. főút Hajdúsámsont elkerülő útszakaszát. A 8,6 km hosszú szakasznak köszönhetően Hajdúsámson mentesül a városon keresztülhaladó nehéz-, és személygépjármű forgalom jelentős részétől. Az alapkőletételi ünnepségén beszédet mondott Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
2015-ben befejeződött a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán, a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában folytatódik tovább a fejlesztés, megjelent a Püspökladány-Ebes közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésére vonatkozó közbeszerzési ajánlati felhívás. A 31 km hosszú, kétvágányú, villamosított vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése valósul meg 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén várhatóan 2017 májusában a nyertes kivitelezővel megköthető a szerződés, így a munkálatok 2017 nyarán elkezdődhetnek és 2020-ra befejeződhetnek.
Különleges leletekre bukkantak ősszel a Déri Múzeum régészei az M35-ös autópálya nyomvonalának megelőző feltárásán. A sajtótájékoztatón Angi János, a Déri Múzeum igazgatója, Dani János, a Déri Múzeum régészeti igazgatóhelyettese, Kocsis-Buruzs Gábor régész és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója beszélt az egyedülálló leletekről.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg az M4 gyorsforgalmi út, Üllő-Cegléd közötti szakaszának építése. A 44 km hosszú szakasz fejlesztése két ütemben épül. A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelezők: I. ütem Üllő-Albertirsa (30km) Duna Aszfalt Kft. – EuroAszfalt Kft. 52,1 milliárd forint; a II. ütem Albertirsa-Cegléd (14km) között Colas Út, Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. 20,48 milliárd forint. Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított.
Az EU által meghirdetett sikeres pályázatot követően az EC DG MOVE és a NIF Zrt. 2015. december 12-én Támogatási Szerződést (Grant Agreement) kötött 945.920.- EUR (100% EU támogatás) értékben. A projektből többek között a CEF finanszírozású projektek megvalósításában közreműködő kollégák szakmai képzésére biztosít forrást 2018 végéig.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg az M44, egyik ütemének a Tiszakürt-Kondoros szakasz építése. A 62 km hosszú szakasz építése három ütemben valósul meg. A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelezők: I. ütem Tiszakürt-Kunszentmárton között Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 56,5 milliárd forint; a II. ütem Kunszentmárton-Csabacsűd között EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. – Swietelsky Magyarország Kft.- Soltút Kft.- A-Híd Zrt. 43,98 milliárd forint; a III. ütem Csabacsűd-Kondoros között Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 45,2 milliárd forint. Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított.
A Zalalövőt keletről 2x1 sávon, 10,7 km hosszan elkerülő utat 2016. november 4-től már használhatják az autósok. Az ünnepélyes átadáson jelen volt Vigh László, a térség országgyűlési képviselője, Manninger Jenő, miniszteri biztos, országgyűlési képviselő, Pintér Antal Zalalövő polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
November elején megkezdik a 445. sz. főút Kecskemét északi elkerülő újabb ütemének, az M5 autópálya és az 5. sz. főút közötti út kivitelezési munkálatait. A 3,3, km hosszú szakasz megépítésével 2018. IV. negyedévére teljessé válik a Kecskemétet északról elkerülő út.
Péntek 12.00 órakor megnyílik a Zalalövőt keletről 2x1 sávon, 10,7 km hosszan elkerülő út. Az új nyomvonalon megépült útszakasz megnyitásával Zalalövő település tehermentesül az átmenő nagyarányú gépjárműforgalom alól. Zalalövőn naponta eddig átlagosan 5.363 egységjármű haladt át a 86. sz. főúton, melynek 60%-a nehézgépjármű volt.