A 2×2 forgalmi sávos M44 megépítésével megvalósul Békéscsaba bekötése a hazai gyorsforgalmi úthálózatba. A fejlesztés költségeit teljes egészében magyar források fedezik. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakasz alapkövét Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Vantara Gyula, Békés megye fejlesztési biztosa, a térség országgyűlési képviselője, Dankó Béla, országgyűlési képviselő, Boldog István, Jász-Nagykun Szolnok megye országgyűlési képviselője, Gajda Róbert, Békés megyei kormányhivatal vezetője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tették le 2016. december 21-én, Kondoroson.
Az új útszakasz igénybevételével Mezőgyán 5 perccel, Geszt 10 perccel hamarabb érhető el a megye bármely településéről. A 11,5 tonnás burkolatmegerősítés javítja a közlekedésbiztonságot, növeli a szolgáltatási színvonalat. Az átadó ünnepségen beszédet mondott dr. Kovács József, a térség országgyűlési képviselője, Vantara Gyula, Békés megye fejlesztési biztosa, Fábián Zsuzsanna, Geszt polgármestere, Dani Attila, Mezőgyán polgármestere és Povázsai Pál, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője.
A komplex átépítés befejezésével lezárult a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok, perontetők, liftek találhatók, biztosítva az akadálymentes közlekedést, az új elektronikus biztosítóberendezés kiépítésével létrejött a 160 km/h-s pályasebesség feltételrendszere. Az ünnepélyes átadáson jelen volt dr. Cser-Palkovics András Székefehérvár polgármestere, Vargha Tamás, a térség országgyűlési képviselője, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
A NIF Zrt. és a NÚSZ Zrt. közös játékában öt nap alatt 6380 játékos vett részt és összesen 11235 helyes válasz érkezett be.
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú új nyomvonalon Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti ütemet karácsony előtt már használhatják a közlekedők.
A téli leállás előtti utolsó munkálatok zajlanak a dél-balatoni vasút Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszán. Év végéig Balatonbogláron, Balatonföldváron, illetve Öreglak - Lengyeltóti között kell forgalmi rend változásokra számítani.
Tavaly augusztusban elkészült a 5. sz. és a 44. sz. főút közötti, 2x1 sávos kialakítású, 10,3 km hosszú elkerülő. A most épülő, az M5 autópálya és az 5. sz. főút közötti, 3,3, km hosszú szakasz megépítésével 2018. év végére teljessé válik a Kecskemétet északról elkerülő út. A II. ütem alapkőletételi ünnepségén jelen volt Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára, Dr. Zombor Gábor, a térség országgyűlési képviselője, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
2017. I. negyedévében Nógrád megyében a 21. sz főúton újabb 11,3 km hosszan kezdődhetnek meg a munkálatok. Ez év nyarától a 21. sz. főúton közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2x2 sávos úttal bekössük Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. 2015-ben közel 25 milliárd forint értékben, 61 km hosszan a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai. A fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, így 2018 tavaszára tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa, Almási István Hódmezővásárhely polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
A 21. sz. főúton közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2x2 sávos úttal bekössük Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba. Szurdokpüspöki és Pásztó között elkészült az új pálya, a forgalmat 2016. december 1-én, csütörtökön átterelik és megkezdik a főút jobb pályájának elbontását és az új pálya megépítését. Pásztó és Tar között legkésőbb 2016. december 12-ig megtörténik a forgalom átterelése.