A Somogy megyei útfelújítások újabb lépéseként korszerűsítik a 68-as főutat Barcstól az M7-es autópályáig. A közlekedés biztonsága jelentősen növekszik azzal, hogy egyrészt nagyobb teherbírású lesz az útpálya, másrészt megépülnek a Marcalit, illetve a Nagyatádot elkerülő útszakaszok. A beruházások előkészítésére az EU több mint 2 milliárd forintot biztosít.
Hamarosan befejeződik a Budapest–Esztergom vasútvonal rekonstrukciójának előkészítése. Csaknem minden szükséges dokumentum rendelkezésre áll. A rekonstrukció során a tervek szerint átépítik és megerősítik a vasúti pályát, ennek eredményeként várhatóan növekszik a vonatok sebessége.
Néhány éven belül európai színvonalú kapcsolat épülhet ki az M7-es autópálya és Kaposvár, illetve a tervezett M9-es gyorsforgalmi út között. A tervek szerint halad ugyanis a 67-es főút korszerűsítésének, valamint az érintett településeket elkerülő utak kiépítésének előkészítése. Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházások előkészítése 2013 végére zárulhat le.
Teljessé válhat a 47-es út korszerűsítése Békéscsaba és Szeged között. Az előkészítés fázisában lévő beruházásokkal mintegy 62 kilométer hosszon újíthatják fel az út burkolatát. Az előkészítést – miként remélhetőleg majd a kivitelezést is – az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
Autópályává fejleszthető autóútként épülhet meg az M8 gyorsforgalmi út a Körmend keleti része és a magyar–osztrák határ közötti szakaszon. Jelenleg az előkészítési munkálatok folynak. Ha minden a tervek szerint alakul, az útszakaszt várhatóan 2014 végén vehetik birtokba a közlekedők. Az előkészítést kétmilliárd forintból finanszírozzák, nagyrészt uniós forrásból.
Enyhülhet a kecskeméti belterületek forgalma, a tervek szerint ugyanis 2013 végére elkészül a várost északról elkerülő út. A beruházás jelenleg az előkészítés fázisában tart, ami várhatóan a jövő év közepére zárul le. Az elkerülő út építésének előkészítésére jelenleg csaknem 800 millió forint áll rendelkezésre, nagyobb részben uniós forrásból.
Ünnepélyesen átadták az autópálya Nyíregyháza és Őr közötti munkaterületét
Megjelent sajtóinformációkra reagálva adjuk tájékoztatásunkat a Tárnok – Székesfehérvár vasútvonal felújításával kapcsolatos hulladék-elhelyezésről, tisztázva a félreértéseket.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M0 autóút keleti szektor 31. sz. főút – M3 autópálya közötti szakaszok pótlólagos környezetvédelmi beavatkozások kiviteli terveinek elkészítése tárgyú közbeszerzési eljárásban.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a tervezői pályázatot a 86. sz. út 57+400 - 77+800 km szelvények közötti szakasz környezetvédelmi terveinek elkészítése körében az előzetes vizsgálati dokumentáció, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.