A Budapesti Történeti Múzeum 2010. májusától régészeti feltárást végez az M0 autópálya déli szektorához kapcsolódó Növény utcai csomópont (Budapest, XXII. kerület) építését megelőzően. A munkák során igen gazdag, eddig ismeretlen lelőhelyek kerültek napvilágra.
Az utóbbi napokban 23 ajánlati felhívást tett közzé Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kiírások szakmai szempontból, a beruházások folyamatos előrehaladásának érdekében történtek. Célunk, hogy az előkészítési és kivitelezési fázisban lévő projektek a megszokott minőség mellett, minél gyorsabban elkészüljenek.
Zajlik a páneurópai négyes vasúti közlekedési korridor Hegyeshalom–Budapest–Szolnok–Lőkösháza szakaszának korszerűsítése, amelyen belül utolsó fázisként a Gyoma–Békéscsaba–Lőkösháza–országhatár szakasz fejlesztésének előkészítése folyik. Az előkészületi munkálatok költsége mintegy 2,8 milliárd forint, aminek nagy része az Európai Unió Kohéziós Alapjából származik.
Folynak a fővárosi elővárosi vasútvonalak és a hozzájuk kapcsolódó pályaudvarok, megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei. A tervezett beruházások előkészítési költségei mintegy 4,8 milliárd forintot tesznek ki, amit nagyrészt az Európai Unió fejlesztési alapjaiból finanszíroznak.
Jövőre lezárulhatnak a székesfehérvári vasúti csomópont tervezett korszerűsítésének előkészületi munkálatai. A páneurópai vasúthálózat fejlesztéséhez kapcsolódó Budapest–Boba szakasz korszerűsítésének részeként folyó előkészítés finanszírozásában jelentős részt vállal az Európai Unió.
Folyik az Eger–Füzesabony útszakasz régóta várt korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése. Az újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd az Eger és Füzesabony közötti településeket. Az előkészületi munkákat az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
Megújulhat a 86-os főút Zalalövő és Szombathely között: a tervek szerint két elkerülő út épül több mint 50 kilométeren, továbbá felújítják és helyenként szélesítik az útpálya burkolatát. A beruházások előkészületei várhatóan 2013-ra fejeződnek be. Az előkészítést az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
A tervek szerint még ebben az európai uniós ciklusban – azaz legkésőbb 2015-ig – kétszer két sávos autóút vezet majd Győrtől Szombathelyig. E távlati terv részeként folyik a Győrtől Csornáig, illetve a Csornától Szombathelyig tartó új út kiépítésének előkészítése. Az előkészítésre több mint 12 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek nagy részét az Európai Unió finanszírozza.
A sok eső és két földrengés okozhatta a balesetet
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. újabb szakaszokon készíti elő a 76-os fút korszerűsítését. A tervek szerint két elkerülő utat építenek, emellett egy 13 kilométer hosszú szakaszon megerősítik a burkolatot. A beruházás előkészítő stádiuma várhatóan 2011 végén zárul le. Az előkészítés finanszírozásában főként uniós forrásokat vesznek igénybe.