Folynak a fővárosi elővárosi vasútvonalak és a hozzájuk kapcsolódó pályaudvarok, megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei. A Budapest-Kelenföld és Százhalombatta közötti szakaszon a tervezett beruházások előkészítési költségei több mint 980 millió forintot tesznek ki, aminek 85 százalékát az Európai Unió Kohéziós Alapjából, 15 százalékát költségvetési forrásból finanszírozzák.
Az M43 autópálya második, az új Móra Ferenc hidat is magában foglaló, illetve az utolsó, harmadik szakaszát a határidő-módosítás következtében 2011 első felében vehetik birtokba az autósok. Az első szakaszt októberben helyezték ideiglenesen forgalomba.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Csanádpalota-országhatár közötti összekötő út engedélyezési- és kiviteli terveinek elkészítése és az engedélyeztetés lebonyolítása, valamint Csanádpalota — Nagylak közötti összekötő út „közös” megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése tárgyú közbeszerzési eljárásában.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előkészíti a Kecskemét északi elkerülőjét az M5 autópálya – 5. – 441. - 44. sz. főutak közötti szakaszon. Ezen előkészítés kapcsán helyi bejelentés alapján értesültünk, hogy idegenek a NIF Zrt. nevével visszaélve „mérik fel az ingatlanokat” kisajátítás indokával.
Hamarosan indulnak a páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó Szajol–Püspökladány vasútvonal felújítási munkálatai. A több mint 100 milliárd forintos költségvetésű beruházást nagyrészt uniós forrásokból finanszírozzák.
Megújul a záhonyi széles nyomtávú vasúti alaphálózat, a korszerűsítési munkálatok első üteme a tervek szerint idén év végére lezárul. A korszerűsítés alapvető feltétele a térség foglalkoztatottsági szintje fenntartásának. A beruházás finanszírozása nagyrészt európai uniós forrásokból történik.
Korszerűsítik a páneurópai V. közlekedési korridor részét képező, Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat. A fejlesztés magában foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését. A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A korszerűsítés pénzügyi hátterét döntően az Európai Unió biztosítja.
A Bajánsenye–Boba vasútvonalon is telepítik az ETCS 2-t, azaz az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét. A közlekedés biztonságát jelentősen növelő rendszer telepítésének pénzügyi hátterét döntően az Európai Unió biztosítja.
Újabb szakaszon újítják fel az M86-os utat, március óta folynak a munkálatok Szombathely és Vát között. A gyorsforgalmi paraméterekkel készülő utat a tervek szerint 2011 késő őszén fejezik be. A projekt pénzügyi hátterét nagy részben az Európai Unió biztosítja.
A már folyó beruházások mellett újabb szakaszon korszerűsítik a 76-os főutat. A főút Zala megyei szakaszának felújítása várhatóan 2011 utolsó negyedévében készül el. A beruházás pénzügyi hátterének nagy részét az Európai Unió biztosítja.