Újabb szakaszon erősítik meg a 76-os főutat a már folyó beruházások mellett. A felújítás során az út Zala megyei szakasza nagy teherbírású burkolatot kap. A beruházáshoz szükséges több mint 9 milliárd forint nagy részét az Európai Unió biztosítja – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar-román határig történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A beruházás előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő részét az Európai Unió fedezi.
További szakaszokon újítják fel a 76-os főutat Zala és Somogy megyében, a beruházás előkészítési munkálatai jelenleg folyamatban vannak. A tervek szerint a burkolatot a jelenlegi építési munkákon felül további 13 kilométer hosszon megerősítik, és két elkerülő utat is építenek, részben új nyomvonalon. Az előkészítés finanszírozásában főként uniós forrásokat használnak fel.
A tervek szerint halad az 55-ös út felújításának előkészítése, a teljes szakaszra már a kiviteli tervek is rendelkezésre állnak. A főút teljesen megújul: Szeged és Baja között kiszélesítik az utat és növelik a burkolat teherbírását, továbbá kerékpárutat építenek ki a települések között. A várhatóan 2012 negyedik negyedévében befejeződő előkészítési munkát az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
Megújulnak a közutak Szerencs és Tokaj térségében: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megbízásából folyik a 37-es főút korszerűsítésének előkészítése. Várhatóan több szakaszon megerősítik a burkolatot, és – többek között – új kerékpáros-útszakaszokat is kiépítenek. Az előkészítést nagyobb részben az Európai Unió finanszírozza.
Mérséklődhet a Kecskemét belterületén áthaladó forgalom: a várost északról elkerülő út előkészítése jelenleg is folyamatban van. A teljes beruházás a tervek szerint 2014 elejére készül el, a jelenleg zajló előkészületi fázis várhatóan 2011 végéig tart. Az elkerülő út építésének előkészítésére csaknem 800 millió forint áll rendelkezésre, nagyobb részben uniós forrásból.
Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon a közlekedés biztonságát jelentősen növelő rendszert telepítenek. Az ETCS 2, azaz az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjének kiépítése a tervek szerint 2014 végére befejeződik. A beruházás pénzügyi hátterét döntően az Európai Unió biztosítja.
A tervek szerint haladnak a 47-es főút korszerűsítésének előkészítési munkálatai. Az előkészítés alatt álló beruházásokkal a Békéscsaba és Szeged közötti szakaszon megerősítik az útburkolatot. Az előkészítést az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Gyakorlatilag teljes hosszában megújul a 32-es főút, jelenleg a beruházás előkészítése folyik. A beavatkozás nyomán biztonságosabb és gyorsabb lesz a térség közúti közlekedése. Az előkészítési szakaszra 480 millió forint áll rendelkezésre nagyobb részben európai uniós forrásból- tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Biztonságosabb és gyorsabb lesz a vasúti közlekedés a Szajol – Püspökladány vasútvonalon, hamarosan indulnak a felújítási munkálatok. A páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó vasúti szakasz korszerűsítése több mint 130 milliárd forintos költségvetésből valósul meg, melynek nagy része európai uniós forrás – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.