A közel 27 km hosszú, gyorsforgalmi út, különszintű csomópontokkal, fizikai elválasztással történő kivitelezése uniós költségvetési forrásból, az Új Széchenyi Terv keretein belül valósulhat meg. A projekt előkészítésének részleteiről ma kora délután Firtl Mátyás, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számolt be.
Kihirdették az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszára kiírt kivitelezési pályázat győzteseit, így az építés már októberben megkezdődik és a tervek szerint 2016 végére be is fejeződik.
Ünnepélyes keretek között ma délelőtt Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára átadta a 2,8 km hosszú útszakaszt.
Elkezdődtek a 33. sz. főút Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megyei szakasz 11,5 tonnás burkolaterősítési kivitelezési munkái. Az úthálózati szempontból a térség jelentős feltáró útja, amely mind a Tisza-tó mind a Hortobágyi Nemzeti park felé vezető forgalom számára biztosít kapcsolatot.
A mai nappal a 86.sz.főút fejlesztésének egy fontos mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen tovább folytatódhat Vas megye első gyorsforgalmi útjának építése. A 40,9 km hosszú gyorsforgalmi út két ütemben épül meg Szeleste és Csorna között. Az alapkőletételi ünnepségen Hende Csaba honvédelmi miniszter is jelen volt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló Budapest-Esztergom vasúti vonal, Piliscsaba-Pilisvörösvár közötti szakaszának felújítása során a 10. sz. főúton a Terranova gyártelep térségében új csomópontot alakítunk ki. A gyár megközelítése mind Budapest, mind Esztergom irányából külön kanyarodó sávok segítségével könnyebbé és biztonságosabbá válik. Csütörtökön reggel 9 órától a délutáni órákig a Budapest felé vezető […]
„Az építményfő csoportok közül az épületek építése 18,3%-kal emelkedett. Az egyéb építmények építése 10,7%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A növekedés vasút- és útépítési munkáknak köszönhető. A 2013 augusztusában kötött új szerződések volumene 47,6%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Az egyéb építmények építésére vonatkozó új szerződések volumene 62,5%-kal emelkedett, a növekedés oka a gyorsforgalmi úthálózat építésére kötött néhány nagy értékű szerződés.” (http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/epi/epi21308.pdf)
Nehéz talajviszonyok és az átlagosnál több közműkiváltás nehezíti az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését, ezért a kivitelezés költségei is növekedtek a tervezetthez képest.
A hajmáskéri csomópont évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A beruházás során négy kilométeren fizikai elválasztással, kétszer két forgalmi sávot, valamint különszintű csomópontot alakítunk ki Hajmáskér és Sóly között. A munkaterület bejárással egybekötött sajtótájékoztatón Navracsics Tibor, miniszterelnök-helyettes, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője vettek részt.
Az M0 autóút déli szektor M6 ap. – 51 sz. főút közötti szakasz bővítése során megépült a 6 sz. főút–XXII. kerület Növény utcai különszintű csomópont, amely a Nagytétényi út forgalma számára közvetlen elérhetőséget biztosít az M0 autóút irányába, kiváltva ezzel a több halálos baleset helyszínéül szolgáló szintbeli vasúti keresztezést. Az ünnepélyes forgalomba helyezésen jelen volt Szabolcs Attila, Budafok-Tétény polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.