A másodfokú bíróság jogerős végzésében a Védegyletnek, mint felperesnek az út építésének felfüggesztése céljából kezdeményezett, ideiglenes intézkedés elrendelése iránti kérelmét az elsőfokú bíróság döntését megváltoztatva elutasította, ami azt jelenti, hogy az út építése jogszerűen folytatható volt, függetlenül attól, hogy a per még nem zárult le.   Az út jogerős építési engedéllyel rendelkezett, a környezetvédelmi szakhatóság […]

Tovább

Felsőszölnök és Kétvölgy szomszédos települések, a mai napig mégis közel 40 perces kitérőt kellett tenniük az ott lakóknak. Ma délután Orbán Viktor Magyarország és Alenka Bratušek Szlovénia miniszterelnöke közösen adták át az elkészült utat, amely közvetlen összeköttetést teremt a két település között.

Tovább

A Szombathely-Vát közötti 9,2 km hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül, a Győr és Szombathely között épülő új, 2x2 sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna részeként. A 2x1 sávos, 636 m hosszú útszakaszt, valamint vépi bekötő úti felüljárót ma délelőtt Hende Csaba honvédelmi miniszter adta át.

Tovább

Magyarország legnagyobb vasúti fejlesztésének keretében, a közel 70 km hosszú Szajol-Püspökladány vasúti vonalszakasz komplex felújításának egyik elemeként épült meg a vasúti pálya alatt átmenő karcagi közúti aluljáró. A beruházás révén az aluljáró, közvetlen, zavartalan, akadálymentes közlekedést biztosít Karcag város keleti része és a 4. számú főút között. A 450 méter hosszú aluljárót dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adták át.

Tovább

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2014 év végére 20 településen 1801 P+R, 790 kerékpártároló, 15 K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló, 8 busztároló épül. A kivitelezés 2014 tavaszán kezdődik. A településeken biztonságossá tesszük a kapcsolódó út- és járdaszakaszokat, térfigyelő rendszert alakítunk ki, és ahol szükséges közvilágítást telepítünk. 

Tovább

„2013 októberében – folytatva a korábbi hónapokban tapasztalt növekedést – az építőipar termelése ….10,7%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Az egyéb építmények építésére vonatkozó új szerződések volumene ezzel szemben jelentősen, 39,5%-kal emelkedett. A növekedés a gyorsforgalmi úthálózat-, illetve elkerülő utak építésére, valamint közműfejlesztésre kötött néhány nagy értékű szerződéssel magyarázható.”

Tovább

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. uniós források segítségével felújítja a Budapest Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár közötti vasúti vonalszakaszt. A beruházás keretében a Szentendrei úti vasúti felüljárót is korszerűsítjük. A kivitelező Aranyhegy Konzorcium a hétvégén két ütemben végzi el a híd beemelését. Pénteken és szombat éjjel 22.00-05.00 óra között kb. 300 méteren jelentős forgalomterelésre kell […]

Tovább

Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott fejlesztés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát, a naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest – Esztergom vonalat érinti. Az első ütemben Pilisvörösvár és Esztergom között, több mint 30 kilométeren fejeződött be a vasúti pálya felújítása. Az átfogó rekonstrukciónak köszönhetően javult a megállók és megállóhelyek megközelíthetősége, csökken a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés, nő a személyszállítás színvonala. A közel 20 milliárd forintos komplex beruházást Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át 2013. december 12-én, Dorogon.

Tovább

Befejeződött a Dombegyház átkelési szakasz átépítése, valamint Dombegyház – országhatár közötti új országos közút kivitelezése. A beruházás közvetlen célja az összesen 22,9 km hosszú Dombegyház – Kisvarjas (Variasu Mic) összekötő út megvalósítása volt, a magyar oldalon 8,2 km út, míg román oldalon 14,7 km útfelújítást végeztek.

Tovább