2013 év végén mintegy 30 km hosszan megkezdődtek a burkolaterősítési munkák Pest megye határától Heves megye határáig a 31. sz. főúton. A munkálatok a lakott területen kívüli szakaszok mellett érintik Jászjákóhalma és Jászapáti belterületeit is. A beruházás során 1,5 méterrel kiszélesítjük az utat, amely a burkolaterősítést követően alkalmassá válik a 11,5 tonnás tengelyterhelés károsodás nélküli […]
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. uniós források segítségével felújítja a Budapest Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár közötti vasúti vonalszakaszt és a kapcsolódó műtárgyakat. A beruházás keretében a Szentendrei úti vasúti felüljárót is korszerűsítjük. A kivitelező Aranyhegy Konzorcium 2014. március 17.-március 23. között a híd átépítése keretében a Szentendre felé vezető irányban a külső, a Budapest […]
A fejlesztés elindításához szükséges megvalósíthatósági tanulmány, közúti biztonsági hatásvizsgálat illetve a Natura 2000 területek vizsgálata, a részletes környezetvédelmi hatásvizsgálati dokumentáció elkészítése és engedélyeztetése kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a közbeszerzési eljárást. A megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatásvizsgálat elfogadását követően további forrás rendelkezésre állása esetén folytatódhat az előkészítés az engedélyezési és kiviteli tervek […]
Hosszú előkészítést követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elindulhat a székesfehérvári vasútállomás komplex felújítása. A kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Vargha Tamás, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be.
A hajmáskéri csomópont évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A beruházás eredményeképpen 2014 őszétől a keresztező, kanyarodó forgalmak és a gyalogosok számára egyaránt biztonságossá válik a csomópont. A kereszteződés mindkét oldalán tengelysúlymérő állomás és buszforduló épül. A csomópont építése 2013 május végén megkezdődött. A nyár folyamán elbontották a félpályán a régi aszfaltot és a burkolat […]
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában február végén megkezdődött a Hatvant és Újhatvant összekötő híd építése. A kivitelezés előrehaladásáról és az első látványos munkafolyamatról sajtótájékoztatót tartott Szabó Zsolt Hatvan polgármestere, országgyűlési képviselő, illetve Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
Székesfehérvár vasúti csomópont a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence–Trieszt–Fiume–Ljubljana–Maribor–Budapest–Ungvár-Lvov–Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. Emellett a Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítés része, a projekt megvalósításával realizálódik a 30. számú vasútvonalon már befejeződött vonalkorszerűsítések eredménye is. Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit. A beruházás által nő az utazási sebesség, így további 8 perccel csökkenhet az eljutási idő a vonalon.
A 8-as számú főút fejlesztése során Hajmáskér-Sóly között fizikai elválasztással 2x2 forgalmi sávot, valamint különszintű csomópontot alakít ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A munkálatok miatt 2014. március 9-én, vasárnap a Magyar Közút Nonprofit Zrt. lezárja a főutat Hajmáskér és Öskü közelében.
Múlt héten az Orosházi úti felüljáró lezárásával megkezdődtek a kivitelezési munkálatok Békéscsabán.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban teljeskörűen megújuló Békéscsaba állomás és a környezetébe tartozó utak felújításában, átalakításában újabb mérföldkőhöz érkeztünk.