A dél-balatoni vasútvonal régóta esedékessé vált felújítása, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a nyáron, előkészítési munkákkal megkezdődött. Szeptember elsejével újabb fázisba érkezett a fejlesztés, amely már a vonattal utazókat is érinti. A Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti pályaszakasz rekonstrukciós munkálatai miatt módosul a vonatközlekedés, továbbá Siófok és Balatonszemes között az utasoknak vonatpótló autóbuszokkal kell utazniuk. A vágányzári menetrend továbbra is biztosítja az érintett szakasz valamennyi településének vonattal, vagy vonatpótló autóbusszal történő utas-kiszolgálását.

Tovább

Unikális jégkorszaki mamutleletek és egy késő rézkori település nyomaira bukkantak a régészek a 21-es főút, 2×2 sávosra bővítésének munkálatai során. A gyapjas mamutok maradványai 15.000 évesek! Véletlen az is, hogy a gyapjas mamutok maradványait éppen egy rézkori, 5200–5300 éves település területén találták. A testrészeket emberek válogathatták, és a neolit korszak vadászai helyezhették el itt őket, valószínűleg egy […]

Tovább

Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a nyári csúcsidőszakban átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át naponta. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek. A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0, […]

Tovább

A 8. sz. főút hajmáskéri csomópontja évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2013 májusa óta zajló kivitelezés során Hajmáskér-Sóly között fizikai elválasztással 2x2 forgalmi sávot, valamint különszintű csomópontot alakítunk ki. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésén Navracsics Tibor külgazdasági és külügyminiszter, a térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője vett részt.

Tovább

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg a Miskolc északi elkerülő építése, amely észak-északkelet irányban kerüli el a várost, az M30 autópálya megépült csomópontja és a Miskolc Zsigmond utca csomópontja között. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvíz problémáját. A közlekedők az 5.8 km hosszú, 2x1 sávos utat 2015 késő tavaszán vehetik birtokba.

Tovább

„A KSH első, gyorsbecslése alapján Magyarország bruttó hazai terméke 2014. II. negyedévében 3,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A növekedést alapvetően az ipar és az építőipar nemzetgazdasági ágak teljesítményének növekedése okozta.” A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, csak az idei évben 116,8 milliárd forint értékben indultak el közút- és vasútfejlesztési munkálatok. A megkötött […]

Tovább

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés Hajdú- Bihar megyében négy ütemből áll: Debrecen belterületén 2,8 km hosszan, míg Debrecen külterület-Hajdúsámson elkerülő között 4,55 km-en négysávosítást végzünk, Hajdúsámsont tehermentesítjük egy 8,6 km hosszú elkerülővel, Hajdúsámson elkerülő-Nyíradony között burkolaterősítés és szélesítés lesz. A Debrecen belterületére vonatkozó beruházás során a Debrecen-Apafa vasúti vonal korszerűsítéséhez kapcsolódva új […]

Tovább

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban épül az 5. és 44. sz. főutak között a kecskeméti északi elkerülő. A 44. sz. főút és a Békéscsabai út találkozásánál körforgalom biztosítja majd a gördülékeny áthaladást. 

Tovább