A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az 5.8 km hosszú, 2x1 sávos út építése, amely észak-északkelet irányban kerüli el Miskolcot.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló kivitelezések során kiemelten figyel a munkavégzési körülmények fokozott biztonságának megteremtésére. A székesfehérvári vasútállomás felújításához kapcsolódik a Széchenyi úti aluljáró korszerűsítése is. Az elmúlt hetekben a kihelyezett forgalom-, magassági és sebességkorlátozó táblákat azonban a tehergépjármű vezetők nem minden esetben tartották be. Ennek következtében több alkalommal is átszakították a felállított állványzatot, egy esetben személyi sérülést is okozva.
A két napja országszerte tapasztalható nagymértékű esőzések miatt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló út- és vasútépítési munkálatok nagy része szünetel. A pár napos kiesés azonban nem veszélyezteti a projektek véghatáridejét, a csapadékos időjárást követően a kivitelezés mindenhol gőzerővel folytatódik.
A 32 kilométeres Lepsény - Szántód, Kőröshegy szakasz felújításának eredményeként a vonatok a jelenlegi 60-80 helyett 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek 2015 nyarától. „A korszerűsítésnek köszönhetően 5 perccel csökkenhet a menetidő, javulnak a menetrendszerű vasúti közlekedés feltételei is” – fejtette ki Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter 2014. szeptember 9-én, Siófokon.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Lepsény – Szántód-Kőröshegy vasúti vonalszakasz átépítése kapcsán a kivitelező Déli Part 2013 Konzorcium 2014. szeptember 09-től megkezdi a vágányhálózat korszerűsítését.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 160 m hosszan biztonságosabbá válik a közlekedés a Szentendrei úton. A centrum felé vezető 3 sávot 3,5-3,75 m szélesre építjük át a mostani 2,5-3 m sávszélesség helyett.
„KSH: 2014 II. negyedévében a nemzetgazdasági beruházások 21,2%-kal nőttek az előző év II. negyedévéhez viszonyítva. A nemzetgazdasági ágak többségében a beruházási teljesítmény nőtt, a nagy súlyú nemzetgazdasági ágak közül a legdinamikusabban a szállítás, raktározás területén (36,1%), melyhez főként a vasút- és autópálya-építések, a nagyvárosi közlekedési hálózatok fejlesztése, a járműparkok korszerűsítése, az alsóbbrendű útvonalak, illetve az egyéb útépítések járultak.”
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg a Miskolc északi elkerülő építése, amely észak-északkelet irányban kerüli el a várost, az M30 autópálya megépült csomópontja és a Miskolc Zsigmond utca csomópontja között. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvíz problémáját. A közlekedők az 5.8 km hosszú, 2x1 sávos utat 2015 késő tavaszán vehetik birtokba. A Sajó-híd betolásáról és a munkálatok előrehaladásáról Csöbör Katalin, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az elővárosi közlekedést segítő 20 településen épülő 1801 P+R, 790 kerékpártároló, 15 K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló.
A székesfehérvári vasútállomás felújítása során ma reggel a Széchenyi úti közúti aluljárónál baleset történt. Az aluljáró korszerűsítése miatt már több hete félpályás útzár van érvényben. A munkavégzéshez az SDD Konzorcium állványzatot állított fel. Az aluljáró környezetében 30 km/h sebességkorlátozás van érvényben, valamint 3,70 méter magasság feletti járművel behajtani tilos! Ennek ellenére reggel 9:00 órakor egy […]